خانواده‌‏ها باید سیره تربیت خویش را بر مبنای علوی و فاطمی برنامه‏‌ریزی کنند
کد خبر: 3661089
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
خطیب حرم مطهر رضوی:

خانواده‌‏ها باید سیره تربیت خویش را بر مبنای علوی و فاطمی برنامه‏‌ریزی کنند

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی گفت: بزرگ‌ترین رسالت والدین و خانواده‌های علوی و فاطمی، ایمن نگه داشتن متن خانواده از فتنه‌های آخرالزمان، وسوسه‌های شیطانی و نفسانی است تا بتوانند یاران امام زمان(عج) را در محیط خانواده پرورش دهند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، خطیب حرم مطهر رضوی در ویژه‌برنامه فرهنگی ــ مذهبی این آستان مقدس که قبل از نماز مغرب در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه خانواده‏‌های الهی به دو مقام دست پیدا می‌کنند که شامل آرامش و تربیت الهی می‏‌شود، اظهار کرد: امیرالمؤمنان(ع) در دعاهایی که طی شبانه‌روز می‏‌کردند، همیشه برای اهل خانه این دعا را بیان می‌‏فرمودند «بار خدایا به اهل خانه آرامش و تربیت الهی عنایت بفرما»؛ این دعای ایشان به ما می‌‏آموزد که خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه و تربیت نسل‏‌هاست.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌‏ها باید سیره تربیت خویش را بر مبنای علوی و فاطمی برنامه‏‌ریزی کنند، افزود: بزرگ‌ترین رسالت والدین و خانواده‌های علوی و فاطمی، ایمن نگه داشتن متن خانواده از فتنه‌های آخرالزمان، وسوسه‌های شیطانی و نفسانی است تا بتوانند یاران امام زمان(عج) را در محیط خانواده پرورش دهند.
استاد این حوزه بیان کرد: کوتاهی کردن بعضی خانواده‏‌ها در تربیت علوی و فاطمی فرزندان، دلیل اصلی عدم ولایت‌مداری، نداشتن تدین و گرایش به سبک زندگانی غرب است.
وی در ادامه یادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس کرد و افزود: خیلی از شهدای ما، سیره رفتاری علوی و فاطمی را دنبال می‏‌کردند، از همین رو لحظه به لحظه در منظومه فکری خویش مقابله با استکبار جهانی و ظالمان را تقویت کرده و بر مبنای آن فعالیت می‏‌کردند.
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: مکتب اسلام و به‌ویژه فرهنگ عاشورا، به‌طور اساسی تربیتی و کاربردی است. الگوهای تربیتی، کاربردی و راهبردی نهضت عاشورا محور اساسی انقلاب و نهضت همه احیاگران دینی تاریخ و مصلحان حقیقی پس از عاشورا، در تمام عرصه‌‏های زندگی است. تاریخ انقلاب اسلامی از سال 41 به بعد و دفاع مقدس هشت ساله نمونه‌‏های روشن این الگوگیری هستند. ‏
وی همچنین گفت: فرهنگ عاشورا باید در بستر خانواده نهادینه شود، والدین بهتر است از ابتدای تولد، فرزندان‏‌شان را با این فرهنگ آشنا کنند و این فرهنگ در طول زندگی و رشد کودک جزئی از شخصیت او شود و هم به لحاظ فرهنگ و ارتباطات اجتماعی و عاطفی و هم به لحاظ رفتاری در شخصیت کودک شکل بگیرد.
زهرا فودازی
captcha