قرائت زیارت اربعین در 42 بقعه متبرکه البرز
کد خبر: 3661416
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

قرائت زیارت اربعین در 42 بقعه متبرکه البرز

گروه معارف: مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: عزاداران این استان فردا، پنجشنبه، 18 آبان همزمان با اربعین حسینی در 42 امامزاده استان زیارت اربعین را به صورت جمعی قرائت می‌کنند.

علی علی‌اکبری، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: مردم عزادار البرز با حضور در تجمع‌ها و عزاداری‌های اربعین، بر وفاداری خود به نهضت امام حسین(ع) و مقاومت در برابر دشمنان دین و اسلام تأکید می‌کنند.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای بقای دین اسلام، قرآن، حکومت پیامبر(ص) و اصلاح امت جدش قیام کرد، افزود: از جمله برنامه‌های جنبی این مراسم عزاداری به جز زیارت پرفیض اربعین که به فرموده امام حسن عسکری(ع) یکی از پنج خصوصیت مومن است، برپایی ایستگاه صلواتی، خیمه‌های معرفت و سخنرانی است.
علی‌اکبری در ادامه به تشریح مراسم‌ عزاداری در بعضی از امامزادگان استان پرداخت و گفت: در امامزاده حیدر(ع) کلاک از ساعت 10:30 صبح فردا قرائت زیارت اربعین آغاز می‌شود که در ادامه سخنرانی و نماز جماعت برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: همچنین جاماندگان غافله عشق اشتهاردی از ساعت 8 صبح فردا از امامزاده ام اکبری و ام صغری(س) به صورت پیاده حرکت و پس از طی مسیر 10 کیلومتر در امامزاده سلیمان(ع) تجمع کرده و به عزاداری می‌پردازند.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: همچنین ساعت 9 صبح روز اربعین در امامزاده جعفر(ع) هشتگرد مراسم تعزیه‌خوانی و قرائت زیارت اربعین برگزار شده و در ساعت 15 نیز مراسم عزاداری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی در شهرستان نظرآباد از ساعت 8 صبح فردا از مسجد جامع شهر تنکمان به صورت پیاده حرکت و در طول مسیر تا امامزاده ابراهیم(ع) تنکمان به عزاداری می‌پردازند.
علی‌اکبری در ادامه به برگزاری مراسم عزاداری در امامزادگان حسن(ع) و طاهر(ع) شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: مراسم قرائت زیارت اربعین در امامزاده حسن(ع) از ساعت 10 صبح فردا آغاز و در امامزاده طاهر(ع) واقع در منطقه مهرشهر کرج نیز مراسم قرائت زیارت اربعین با سخنرانی امام جمعه مهرشهر پس از نماز ظهر و عصر آغاز می‌شود.
captcha