مدیریت دانش به‌عنوان یک دستورالعمل در سازمان‌ها نهادینه شود
کد خبر: 3661431
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

مدیریت دانش به‌عنوان یک دستورالعمل در سازمان‌ها نهادینه شود

گروه سیاست و اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: مدیریت دانش به‌عنوان یک ابزار موفق به شکل مستمر و در قالب یک دستورالعمل باید در سازمان‌های دولتی نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار عصر روز گذشته در چهارمین نشست کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری های مدیریتی استان اظهار کرد: با بکارگیری مدیریت دانش در بین کارکنان به‌ وسیله روش‌های مختلف، مورد ارزیابی قرار می گیرند تا از این طریق بتوانند راهکارهای نیل به اهداف سازمانی را کسب کنند.
وی در ادامه و در بیان مباحث چرخه و انواع دانش، فرآیند مدیریت دانش، بررسی ضرورت و اهمیت، موانع استقرار مدیریت دانش و پیشنهادهایی برای استقرار موفقیت‌آمیز سیستم مدیریت دانش در سازمان‌ها با تاکید بر سازمان‌های دولتی نیز گفت: موضوع مدیریت دانش جزو مباحث قابل قبول و مطلوب در سازمانهاست که هدف مشترک سازمان ها در اجرای مدیریت دانش تحقق اهداف سازمانی خواهد بود بنابراین یکی از الزامات و ضرورت آن ایجاد فرهنگ سازمانی است.
وی تصریح کرد:افراد یک سازمان همیشه در قالب ماموریت های سازمانی باید به شکل هدفمند و همگرا عمل کنند و این موضوع می طلبد تا با فرهنگ سازی، آموزش، برخوردهای چهره به چهره و رفتارهای حین کار اصلاح شود.
دلپسند تاکید کرد: مباحث مرتبط با فرهنگ سازی مدیریت دانش باید همیشه دنبال و پیگیری شود تا یک سازمان به موفقیت های بیشتری دست یابد.
وی در ادامه سخنان خود یکی از ضعف های تمام سازمانها را پراکندگی در نگرش افراد و در درون سازمانها عنوان کرد و افزود:برای حل این مشکل باید موضوع مدیریت دانش را فرهنگ سازی کرد و این فرهنگ سازی را می توان با  ارائه روش های مختلف آموزشی، تشویقی و فنی برای افراد سازمان و با انجام ماموریت به سوی اهداف سازمانی هدایت کرد.
وی ادامه داد: زمانی که کارکنان به دانش سازمانی دسترسی پیدا می‌کنند، می‌توانند محیط خود را بشناسند و آن را معنی‌دار کنند و روش‌های جدید و بهتری در تخصص‌های خود بیابند و آن را معنادار و در اجرا احصا کنند تا میزان بهره‌وری نیز در سازمان بالا برود.
 وی تصریح کرد: سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری و قدرت افزایی در عصر حاضر نیازمند دانشی شدن خود هستند که مدیریت دانش، علمی است که می‌تواند آن را در سازمان به اجرا درآورد.
در این جلسه موضوع بررسی استقرار نظام مدیریت دانش و ضرورت پیاده سازی آن، هم چنین بررسی ساختار و فرایندهای تنظیم سند برنامه پنجم آموزش و پژوهش در استانداری و سند برنامه ششم توسعه به بحث گذاشته شد.
captcha