زیارت اربعین زیارت اهل شعور است
کد خبر: 3661482
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

زیارت اربعین زیارت اهل شعور است

گروه معارف: نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: زیارت اربعین، زیارت اهل شعور و سفر الی‌الله است چون زائران از وادی حرم امام حسین(ع) به سمت خدا می‌روید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه شنبه (16 آبان) در خصوص زیارت اربعین حسینی در موکب طلاب مقاومه الحسین(ع) که در عمود 728 کربلا واقع شده است، اظهارکرد: خداوند متعال در قرآن‌کریم در ضمن آیه ای می‌فرمایند،« ما بعضی از شما را به وسیله بعضی دیگر امتحان می‌کنیم، آیا شما صبر می‌کنید به این امتحان؟» ظاهر آیه مشخص است اینکه ما به یکدیگر امتحان می‌شویم.
وی افزود: روایتی در ذیل این آیه است که می‌فرماید:« وجود مقدس رسول الله(ص) امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(س) و حسنین(ع) را در خانه گرد آوردند در حالی که غیری به خانه راه نداشت. آن وقت به آنان می‌فرمایند که جبرئیل این جا است. پیامی از طرف خداوند متعال آورده است که خداوند می‌خواهد شما را با دشمنانتان مبتلا کند. آیا شما حاضر هستید، پای این ابتلاء بایستید؟ امیرالمومنین(ع) در پاسخ فرمودند که ما قبول می‌کنیم و پای آن می‌ایستیم. آن وقت پیامبر خدا صلوات الله علیه شروع به گریستن کردند.
این مسئول توضیح داد: اهل بیت(ع) برای این به دنیا آمدند که ما را از این دنیا عبور دهند چرا که آنان مقامات خود را قبل از آمدن به دنیا داشته‌اند و قصد خداوند از آوردن آنان به دنیا عبور دادن بندگان دیگر است. چرا که شیطان زمانی که بنا شد به این دنیا بیاید، عهد کرده است که تمام انسان‌ها را جهنمی می‌کند جز مخلصان.
میرباقری عنوان کرد: بخل، کبر، حب مال، حب شهوات و ... این‌ها دستگیره‌هایی هستند که شیطان به واسطه آنان جهنمی می‌شود ولی وجود مقدس امام حسین(ع) آمدند به این دنیا که ما را از شرّ شیاطین جن و انسی نجات دهند.
نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این مهم که ائمه(ع) پای عهد خویش ایستادند، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا جانانه پای عهد خود ایستادند و این در حالی بود که موج موج ملائکه می‌آمدند تا اذن یاری آن حضرت را بگیرند ولی حضرت اجازه ندادند و در نهایت در گودال قتلگاه این جمله که« الهی رضاء بقضائک» را فرمودند.
وی با در نظر گرفتن طرح بزرگ شیطان برای گرفتار کردن انسان عنوان کرد: امام حسین(ع) با خون خود پای عهد با خدا ایستاد و به واسطه عشق به امام حسین(ع) تنها می‌توان از این طرح بزرگ شیطان نجات یافت.
نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که آن قدر بلای عاشورا جلالت دارد که تمام پیامبران از کربلا باید می‌گذشتند و روضه حضرت سید الشهدا ع) را می‌خواندند، گفت: آیا ما حاضر هستیم در کنار این بلا کنار امام حسین(ع) باشیم؟
میرباقری مطرح کرد: در ابتلائی که سید الشهداانتخاب کردند شما می‌توانید کنار امام حسین(ع) بایستید و یا نایستید ولی اگر آمدید باید ایستادگی کنید.
 نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ابرازکرد: هر امامی ابتلا خاصی دارد که در آن ابتلا مشورت نمی‌خواهد چرا که تکلیف الهی است و برنامه‌اش را با خدا می‌بندد. هر امام چند یار مخصوص دارد و حضرت مهدی عج الله فرج الشریف 313 یار دارند.
بکاء و زیارت راه نزدیک شدن به حضرت سیدالشهدا است
به گفته این استاد اخلاق، امام حسین(ع) به نحوی راه را برای دوستداران خود باز کرده است که سختی‌ها آسان شده است و در این مسیر با زیارت عاشورا و بکاء این راه آسان می‌شود.
میرباقری با ذکر اهمیت جایگاه زیارت سیدالشهدا(ع)عنوان کرد: بزرگان عالم تصمیم‌های بزرگ خود را در کنار سفره عزاداری عاشورا گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: زیارت اربعین، زیارت اهل شعور است و یک زیارت سیاحتی نیست بلکه این سفر، سفر الی‌الله است چرا که شما از وادی حرم امام حسین(ع) به سمت خدا می‌روید.
 تصمیم های بزرگ زندگی را در اربعین و عاشورا بگیرید
این استاد برجسته اخلاق با نظر بر این مهم که تصمیم‌های بزرگ را در اربعین بگیرید، مطرح کرد: الفت زائران حسینی در اربعین حسینی(ع) بیشتر و دل‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شود.
 نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با در نظر گرفتن این مهم که تجمع زائران اربعین بر محور امام حسین(ع) حرکت به سمت ظهور است، مطرح کرد: زیارت اربعین عربیت، عجمیت، قومیت‌ها را از بین می‌برد و این مقدمه ظهور است این الفت قیمت سنگینی دارد.
captcha