حرکت عزت‌آفرین اربعین الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست
کد خبر: 3661633
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
حسن‌پور:

حرکت عزت‌آفرین اربعین الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت عزت‌آفرین اربعین الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست و ما امروز شاهد حرکتی بزرگ و تجمع عشاق ائمه اطهار از سراسر جهان هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه‌شب 17 آبان  با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی و تجمع بزرگ شیعیان سراسر جهان در عراق گفت: حرکت عزت‌آفرین اربعین الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست و ما امروز شاهد حرکتی بزرگ و تجمع عشاق ائمه اطهار از سراسر جهان هستیم که مدیریت آن را جمهوری اسلامی بر عهده دارد، این اقتدار ایران اسلامی‌ست و همه دنیا باید متوجه آن باشند.
وی راهپیمایی اربعین حسینی را عامل از هم پاشیده شدن طرح آمریکایی – صهیونیستی جدایی اقلیم کردستان دانست و افزود: البته این طرح از همان ابتدا شکست خورده بود، طرح استقلال یک مهره سوخته بود که البته تمام شده است، اما این حرکت، بقایای آن را هم برخواهد چید.
حسن‌پور بیان کرد: ما هیچ زمانی با مردم کرد هیچ مشکلی نداشته‌ایم، در طول جنگ هشت ساله ما با عراق، صدام اقدامات ظالمانه‌ای را نسبت به آن‌ها داشت، اما جمهوری اسلامی همواره در کنار این برادران مسلمان ایستاد و از آن‌ها حمایت ‌کرد.
وی راهپیمایی اربعین را یکی از ارکان اقتدار عراق دانست و اظهارکرد: این حرکت، تأثیر بسیار بزرگی در اقتصاد، امنیت و تمام آنچه که مربوط به اقتدار عراق است، می‌تواند داشته باشد، در واقع راهپیمایی اربعین با اقتدار عراق گره خورده است.
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ملت ما ملتی مقاوم و بزرگ است و کشور ما هم به غیر از خدا و توانمندی‌های داخلی به چیز دیگری دل نخواهد بست.
منبع: دفتر نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی
captcha