پیاده‌روی اربعین، نمایش عظمت ذائقه دینی مردم است
کد خبر: 3661786
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

پیاده‌روی اربعین، نمایش عظمت ذائقه دینی مردم است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نمایش عظمت ذائقه دینی مردم است، تشریح کرد: آن‌هایی هم که نرفتند، اسم پیاده‌روی اربعین را که می‌شنوند، حسرت از درونشون دود می‌کشد؛ آن وقت می‌گویند، این مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند، این همان تلقین جریان‌های شیطانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 19 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی گفت: روز گذشته اربعین بود ولی براساس تقویم عراق امروز، روز اربعین است، امروز موج و شور بیش از 20 میلیون راه پیموده و پیاده از 40 کیلومتر تا دو هزار و چند کیلومتر در کربلا موج می‌زند.
وی با اشاره به اینکه کاروان انصارالحسین 75 روز قبل از مشهد با پای پیاده راه افتادند و دیروز وارد کربلا شدند، ابراز کرد: از رسانه‌های داخلی این گلایه را دارم، یک کاروان از کنار قبر امام هشتم(ع) راه افتادند به سمت سرزمین کربلا، اما متأسفانه رسانه‌های داخلی این حرکت را پوشش ندادند و رسانه‌های استان نیز این حرکت را به درستی پوشش ندادند.
پیاده‌روی اربعین یک واقعیت درونی در باطن انسان است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین غوغا بود، گفت: آنچه که برای ما قابل تعمق است و باید به آن توجه کنیم، اول وضعیتی که این 20 میلیون نفر آدمی از اکناف و نقاط مختلف نقل کردند تا بیش از 60 کشور در این پیاده‌روی حضور داشتند.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مهم این است که در باطن آن‌ها چه می‌گذشت، در باطن و نفوس آنان شوق و شور بود که گویی در تمام وجود و تک تک سلول‌های بدنشان عشق ابی‌عبدالله(ع) موج می‌زد.
امام جمعه مشهد در رابطه با منفی بافی و تشکیک برخی از افراد در اهمیت پیاده‌روی اربعین، گفت: امام صادق(ع) فرمودند؛ «هرکس یک قدم در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد، مانند شهیدی است که در معرکه و جبهه با بدن آغشته به خون بر روی زمین افتاده، ثواب آن شهید برای هر یک قدم که یک نفر در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد، محاسبه می‌شود».
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کسانی که از مشهد راه افتادند و 75 روز پیاده‌روی می‌کنند، اگر بنا باشد برای هرقدم آنان، ثواب یک شهید داده شود، مقامات آنها چقدر اوج می‌گیرد، بنابراین باید مسیر دورتری برای پیاده‌روی انتخاب کرد تا قدم‌های بیشتری انسان برای زیارت امام حسین(ع) بردارد.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک واقعیت در درون و باطن ما است، عنوان کرد: آن‌هایی که نرفتند در فکر، اندیشه و دل‌شان دگرگونی و انقلاب خاصی نسبت به معرفت ابی‌عبدالله (ع) شکل گرفت و ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه این موج پیاده‌روی اربعین از دو سال اخیر شکل گرفته است، ابراز کرد: از قدیم مردم اربعین پیاده به کربلا می‌رفتند اما تعداد آنان کم بود، اما از دو سال گذشته این موضوع موج جهانی برداشته است.
یک جریان غیبی پیاده‌روی اربعین را مدیریت می‌کند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه یک جریان غیبی پیاده‌روی اربعین را مدیریت می‌کند، اظهار کرد: این موضوع کار بشر نیست، بلکه جریان غیبی است که دارد این جریان را مدیریت می‌کند.
امروز یهود و عرب متحد شدند تا اسلام را نابود کنند
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه امروز یهود و عرب متحد شدند تا اسلام را نابود کنند، بیان کرد: آل‌سعود ملعون سبقه و رنگ ابوسفیان و مشرکان قریش در آن زمان هستند، با اسرائیل دست به دست هم دادند، همانطور که در جنگ احزاب عرب و یهود یکی شد، امروز نیز این عناصر میراث‌بر، کفار و مشرکان قریش و آل‌سعود هستند با صهیونیست‌ها و کفار یکی شدند، کفر جهانی و استکبار جهانی نیز به کمک آنها آمده تا اسلام را براندازند.
پیاده‌روی اربعین نمایش عظمت ذائقه دینی مردم است
امام جمعه مشهد با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نمایش عظمت ذائقه دینی مردم است، تشریح کرد: آن‌هایی هم که نرفتند، اسم پیاده‌روی اربعین را که می‌شنوند، حسرت از درونشون دود می‌کشد.
وی ادامه داد: آن وقت می‌گویند، این مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند، این همان تلقین جریان‌های شیطانی است، همان تزئین‌های شیطانی است که به وسیله جریان‌ها به شما تلقین می‌کند که مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند.
captcha