حکام بی‌تجربه‌ سعودی به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند
کد خبر: 3661788
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

حکام بی‌تجربه‌ سعودی به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان این‌که تروریست‌های تکفیری منطقه تحت کنترل بوده و به روزهای پایانی خود نزدیک شده‌اند، گفت: حکام بی‌تجربه‌ سعودی با نا آرام کردن لبنان و وارد کردن اتهام «پشتیبانی ایران از حمله‌ موشکی یمن به فرودگاه ریاض» به دنبال ایجاد تنش در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: دستگیری تعدادی از شاهزاده‌‌های سعودی به بهانه‌ی مبارزه با فساد و همچنین سقوط بالگرد حامل یکی از شاهزاده‌ها و افراد تاثیرگذار دیگر، نشانگر بالاگرفتن جنگ داخلی در عربستان است که در راستای هموار کردن مسیر رسیدن «محمد بن سلمان» - ولیعهد کنونی عربستان به سمت پادشاهی، انجام می‌گیرد.  
وی با اشاره به این‌که عربستان دچار بحران‌هایی در منطقه شده است، تصریح کرد: شکست سیاست‌های عربستان در پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، گیر کردن در باتلاق جنگ با یمن و شکست سیاست تجزیه‌ی کردستان عراق، عربستان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.  
امام جمعه تبریز ادامه داد: حکام عربستان با هدف فرافکنی و توجیه شکست‌های پیاپی، ایران را به عنوان کشور دخالت کننده در امور دیگر کشورها معرفی می‌کنند؛ این در حالیست که همگان می‌دانند که اگر ایران نبود، تروریست‌های تکفیری منطقه را فرا می‌گرفتند و عربستان نیز پاداش حمایت از این گروهک‌های تروریستی را دریافت می‌کرد.  
وی با بیان این‌که تروریست‌های تکفیری منطقه تحت کنترل بوده و به روزهای پایانی خود نزدیک شده‌اند، اعلام کرد: حکام بی‌تجربه‌ی سعودی با نا آرام کردن لبنان و وارد کردن اتهام «پشتیبانی ایران از حمله‌ی موشکی یمن به فرودگاه ریاض» به دنبال ایجاد تنش در منطقه است.  
حجت الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: سفر نخست وزیر لبنان به عربستان و استعفای غیر مترقبه‌ی او، توطئه‌ی عربستان برای برهم زدن آرامش منطقه و فضاسازی علیه ایران و محور مقاومت است. سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی اخیر، استعفای نخست وزیر لبنان را طرح عربستان برای مقابله با پیروزی مقاومت دانست.  
وی تصریح کرد: پشتیبانی ایران از حمله‌ی موشکی یمن به عربستان از نظر سیاسی و شرایط جغرافیایی موضوع رد شده و غیرممکنی است که آمریکایی‌ها نیز ادعای عربستان را تائید نکرده‌اند.  
امام جمعه تبریز با اشاره به موفقیت‌های اخیر محور مقاومت، گفت: آشکار است که رژیم صهیونیستی و دیگر مستکبران برای خنثی‌سازی این موفقیت‌های مقاومت، به دنبال ایجاد بحران در غرب آسیا هستند؛ همچنین جلوگیری از نفوذ عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران نیز دیگر دغدغه‌ی استکبار است که به امید خدا همچون چهار دهه‌ی گذشته، تمامی این توطئه‌ها را خنثی خواهیم کرد.‌  
وی در ادامه‌ی سخنانش با بیان این‌که آذربایجان شرقی در چند روز گذشته با عطر شهید مدافع حرم «وحید فرهنگی والا» معطر شده است، گفت: آفرین به پدر، مادر، خواهر و همسر این شهید والامقام، آفرین به سپاه و بسیج به خاطر تربیت چنین جوان انقلابی و ولایی؛ مسئولان باید بدانند که این، جوانان بسیجی و ولایی هستند که در روزهای بحرانی از کشور دفاع می‌کنند و ضرورت دارد پشتیبان این جوانان بوده و از آنان مواظبت کنند.  
امام جمعه تبریز با اشاره به حضورش در منزل شهید فرهنگی، اظهار کرد: تنها سه ماه از ازدواج شهید فرهنگی می‌گذرد که با این حال، خانواده‌ی این شهید والامقام روحیه‌ی خوبی دارند و بنا به گفته‌ی پدرش، شهید فرهنگی عاشق ولایت بوده و برای رفتن به مناطق جنگ با گروه‌های تکفیری، سختی‌های زیادی کشیده بود.  
وی با اشاره به شهادت رسیدن هشت مرزبان در منطقه‌ی چالدران، گفت: مرزبانان حافظان امنیت مرزهای کشور هستند و شهادت مرزبانان در حادثه‌ی درگیری با تروریست‌ها را تسلیت عرض کرده و از خداوند می‌خواهم برای خانواده‌های این عزیزان صبر و شکیبایی عنایت کند.  
حجت الاسلام آل‌هاشم ضمن تسلیت گفتن فوت پدر سردار سلیمانی، بیان کرد: سردار سلیمانی نقش بی‌بدیلی در برقراری امنیت منطقه و از بین رفتن گروه‌های تکفیری دارد.  
خطیب جمعه تبریز با قدردانی از هیئت‌های عزاداری به‌دلیل عزاداری برای سید الشهداء و حضور در پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: مردم مومن به دنبال سفر به مشهد و حضور در مراسم عزاداری 28 صفر هستند؛ اما جای تأسف دارد که قیمت بلیط به مقصد مشهد چندین برابر شده و این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست. ضروریست مسئولان نظارتی به موضوع ورود کنند.  
وی با اشاره به 27 صفر (روز وقف)، گفت: احیای موقوفات یکی از برکات انقلاب اسلامی است و مردم باید همچون پیامبر اکرم اسلام بخشی از اموال خود را جهت انجام امورات خیر در جامعه، وقف کرده و این سنت حسنه را زنده نگه دارند.  
امام جمعه تبریز با اشاره به روز جهانی دیابت و حمایت از بیماران کلیوی، عنوان کرد: آذربایجان شرقی از نظر شیوع بیماری دیابت جزء شش استان اول کشور است که ضرورت دارد مردم با اصلاح شیوه‌ی زندگی، ورزش روزمره نظیر پیاده‌روی تند و تغذیه‌ی مناسب با این بیماری مقابله کرده و از شیوع آن جلوگیری کنند.  

captcha