انتقاد اردوغان از اظهارات ولیعهد عربستان درباره اسلام میانه‌رو
کد خبر: 3661800
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷

انتقاد اردوغان از اظهارات ولیعهد عربستان درباره اسلام میانه‌رو

گروه بین‌الملل: رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی به صورت تلویحی از ادعاهای بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در خصوص بازگشت به اسلام میانه‌رو انتقاد کرد.

انتقاد اردوغان از اظهارات ولیعهد عربستان درباره اسلام میانه‌روبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز طی سخنانی در نهاد ریاست جمهوری این کشور، به اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در خصوص اسلام میانه‌رو واکنش نشان داد.

اردوغان به صورت تلویحی با انتقاد از مواضع اخیر ولیعهد سعودی گفت: اخیرا چیزی به نام «اسلام میانه‌رو» را مطرح می‌کنند. این عبارت «اسلام میانه‌رو» ریشه‌اش در کجاست؟ متعلق به غرب است. البته ممکن است کسی که این عبارت را به کار می‌برد بگوید که این را من ساخته‌ام. اما نه، این به او تعلق ندارد.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان این که دین اسلام به میانه‌رو و غیر‌میانه‌رو تقسیم نمی‌شود، تصریح کرد: تنها یک اسلام وجود دارد؛ هیچ کس نمیتواند آن را به انواع مختلفی تقسیم کند ویا این که هر چیزی را به اسلام نسبت دهد.

اردوغان با اشاره به این موضوع که هدف از به کار بردن عباراتی نظیر «اسلام میانه‌رو» تضیعف اسلام است، گفت: ‌آن‌ها از اسلام میانه‌رو سخن می‌گویند، اما به زنان حق رانندگی نمی‌دهند. این چه اسلام میانه‌رویی است؟ آیا دین اسلام مانعی برای این امر قرار داده است؟ اما آن‌ها به هر حال ادعا می‌کنند که این کار را انجام خواهند داد. برای انجام این کار می‌خواهند میانه‌رو شوند!

captcha