سیاست فراجناحی جهاد دانشگاهی راهگشای مشکلات کشور است
کد خبر: 3661844
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

سیاست فراجناحی جهاد دانشگاهی راهگشای مشکلات کشور است

گروه فرهنگی: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: جهاد دانشگاهی سعی کرده خود را از جریان‌های سیاسی به معنای حزبی کار کردن دور نگه دارد و به عقیده بنده با همین فراجناحی کار کردن مشکلات کشور برطرف می‌شود و این رمز موفقیت نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است.

مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: تقویت جنبه‌های اسلامی، ایجاد فضای دانش توام با اخلاق و معنویت از فلسفه‌های مهم تأسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است این نهاد  همیشه سعی داشته محیطی علمی همراه با معرفت در طراز فکری دانشجویان شکل دهد.
وی با بیان اینکه روند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کند است گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌ و قابلیت‌های بیشتری برای به تحقق این امر دارد خوشبختانه تاکنون نیز اقدامات مؤثر و ارزشمند فراوانی در این خصوص انجام داده است البته این گام‌ها می‌تواند گسترده‌تر باشد.
اصلانی تاکید کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، دانشگاه به قول امام(ره) کشور را می‌سازد و ساختن دانشگاه یعنی ساختن جامعه. این ساختن نیز باید در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد که جهاد دانشگاهی نقش مهمی در ترسیم این فضا و آینده دارد.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: به عقیده بنده این نهاد باید در دو حوزه جامعه شناسی و روانشناسی اولویت‌بندی کند هر چه رشته‌های مختلف علوم انسانی به ویژه این دو رشته به سمت اسلامی شدن و بهره‌گیری از شخصیت‌های عمیق وحیانی پیش برود جامعه روند رو به تعالی خواهد داشت، روانشناسی غرب امروز به بن بست رسیده است و راهکارهای روانشناسی برگرفته از اومانیسم نمی‌تواند راهگشای معضلات جامعه باشد.
اصلانی گفت: بخش‌های علمی جهاد دانشگاهی به ویژه مرکز درمان ناباروری رویان یکی از مراکز افتخار آفرین جهان اسلام است، ناباروری در بعضی موارد باعث فروپاشی نظام خانواده می‌شود لذا این مرکز درمانی توانسته در وفاق خانواده و تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت کشور نقش آفرین باشد.
وی ادامه داد: آنچه امروز در حوزه اقتصاد کشور را خودکفا می‌کند شرکت‌های دانش بنیان است این شرکت‌ها در تولید کالای داخلی، جلوگیری از فرار مغزها، کاهش نرخ بیکاری و... نقش موثری دارند جهاد دانشگاهی در ایجاد و گسترش پارک‌های علم و فناوری موفق عمل کرده است.
اصلانی در پایان بیان کرد: در مجموع عملکرد این نهاد موفقیت‌آمیز است و سعی کرده خود را از جریان‌های سیاسی به معنای حزبی کار کردن دور نگه دارد. این نهاد همیشه فراجناحی عمل کرده و به عقیده بنده با فراجناحی کار کردن مشکلات کشور برطرف می‌شود و این امر رمز موفقیت نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است.
captcha