از مصلای تهران تا مهاجرت در سطح ابرفرهنگ‌ها
کد خبر: 3662024
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

از مصلای تهران تا مهاجرت در سطح ابرفرهنگ‌ها

گروه فناوری اطلاعات: یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با شعار فضای سالم، ایمن و مفید در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، یازدهمین نمایشگاه رسانه‌‌های دیجیتال، پیش از ظهر امروز با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال، در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

پس از قرائت آیاتی از قرآن، نماهنگی از فعالیت‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال پخش شد و سپس موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تمامی محتواها نشانه‌دار خواهد شد و مفتخرم که بگویم ۱۳۰ هزار نرم افزار کاربردی موبایلی هم دارای شامد هستند. در سال ۹۶ امیدواریم که در پایان سال، جشن نشان دار شدن سه چهارم محتوای هدف گذاری شده را بگیریم.

وی به طرح فرهنگ یاران اشاره کرد و گفت: آنچه که در طرح فرهنگ یار هست مشارکت همه مردم را در این زمینه جلب خواهد کرد؛ به شکلی که فرهنگ یاران روزی به ناشران تبدیل خواهند شد. می‌توانند با دانسته‌هایی که از کسب و کار دیجیتالی به دست می‌آورند، سازندگان محتوای سالم و مفید خواهند بود. 

در ادامه سیدعباس صالحی گفت: امروز در ایران و جهان شاهد یک مهاجرت فرهنگی هستیم؛ مهاجرتی در سطح ابرفرهنگ‌ها و زیست‌بوم‌های انسانی، حال در این فضا هر چه به عنوان سپهر فضای سایبری تلقی می‌شود، علامت تغییر انسان و جهان است.

وی یادآور شد: وی با بیان اینکه رسانه‌های دیجیتال را باید فراتر از یک انقلاب اجتماعی دانست، تصریح کرد: رسانه‌های دیجیتال آغاز خلق یک انسان و یک جهان تازه هستند. در عصر رسانه‌های دیجیتال انسان و دنیای تازه‌ای آفریده می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری، ما شاهد یک اول بدون آخر هستیم.

رونمایی از پنج محصول فناورانه 
در ادامه از پنج محصول فناورانه رونمایی شد که می‌توان به شبکه اجتماعی فرهنگیار، مجموعه کتاب‌های سواد رسانه‌ای، بازی بال‌های تاریک 2، شبکه اجتماعی رسانه، گوشی هوشمند و تبلت اشاره کرد.

در ادامه نماهنگی از صحبت‌های رئیس‌جمهور پخش شد. وی در این سخنرانی عنوان کرد: دولت برای توسعه پهنای باند تلاش می‌کند تا جایی که همه روستا مجهز به اینترنت باشند.

همچنین نماهنگی از دیدار مقام معظم رهبری با طلاب در ششم شهریورماه سال 96 پخش شد که ایشان در این سخنرانی، فضای مجازی را به فضای حقیقی تعبیر کرده است و فرمودند که از این ابزار برای رساندن پیام حق به جهان باید استفاده کرد.
captcha