شکوه اربعین در نگاه کادر درمانی عمود 1180
کد خبر: 3662037
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

شکوه اربعین در نگاه کادر درمانی عمود 1180

کانون خبرنگاران نبأ: یک پزشک مسقر در عمود 1180 می‌گفت؛ خدمت برای امام حسین(ع) شیرین است و خستگی ندارد. دکتر ساعت‌ساز عشق به اباعبدالله الحسین را بهترین انگیزه حضورش در این موکب و خدمت به زوار عنوان می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، توصیف حس زیبای پیاده‌روی اربعین حسینی وصف ناشدنی‌ است و شاید گاهی با خودت زمزمه کنی که چه لزومی دارد که سختی چند روز پیاده‌روی را به جان بخرم و مسیری طولانی را در گرما و سرما طی کنم تا کسی را زیارت کنم که همین لحظه هم در کنار من است؟ و زمانی که از خانه هم می‌توانم به اباعبدالله الحسین(ع) سلام دهم و زیارت اربعین بخوانم!
اما وقتی به یاد سخن حضرت زینب(س) بیفتی که به یزید فرمود: «به خدا که نمی‌توانی یاد و خاطره ما را محو و نابود کنی.» آنوقت درمیابی که پیاده روی اربعین حسینی کاری زینبی و تجدید بیعت دوباره با سالار شهیدان است.
همچنین نباید فراموش کرد که در مسیر پیاده روی اربعین اثرات فوق‌العاده شبیه مغناطیسم حسینی روی زوار و محبان امام حسین(ع) به خوبی قابل مشاهده است که بزرگی و عظمت آن قابل توصیف نیست.
البته ما برای ارائه خدمت به زوار پیاده‌روی اربعین حسینی با کادر درمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان که متشکل از پزشکان، پرستاران، بهیاران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بیمارستان های تابعه این دانشگاه و نفت اهواز، عازم این سفر معنوی به سرزمین عشق شدیم، ناگفته نماند که با مساعدت و همکاری قرارگاه کربلا و سازمان بسیج جامعه پزشکی موکبی درمانی در عمود 1180 در هفت کیلومتری کربلا راه‌اندازی شده بود. در این موکب درمانی به عینه می‌دیدم که همه برای خدمت به زوار با عشق و اشتیاق مثال زدنی فعالیت می‌کردند و بی‌آنکه خسته شوند و یا انتظار دستمزد داشته باشند.
با دکتر ساعت‌ساز، پزشک متخصص داخلی که در این موکب مشغول خدمت بود گفت‌و‌گویی انجام دادم وی می‌گفت؛ خدمت برای امام حسین(ع) شیرین است و خستگی ندارد. دکتر ساعت‌ساز عشق به اباعبدالله الحسین را بهترین انگیزه حضورش در این موکب و خدمت به زوار عنوان می‌کند.
آقای مجد پمپیست قلب یکی دیگر از افرادی است که مشتقانه در این موکب درمانی خدمت می‌کرد. وی به‌صورت خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کرد که همه بیمارانی که به این موکب مراجعه می‌کنند چه کودک، پیر یا جوان را راضی کند و به‌نحوی مطلوب خدمت‌رسانی کند.
حسین عبدالعزیزی مسوول روابط عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز که این تیم درمانی را همراهی می‌کرد، می‌گوید: پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان نماد تجمع شیعیان جهان درآمده است.
وی با اشاره به هم‌افزایی این حرکت حسینی گفت: این تجمع شیعیان در مراسم اربعین براساس فرموده مقام معظم رهبری، جمعیتی است که با عشق و علاقه در هم تبلور یافته‌اند و ما هم به‌عنوان یک شخص بسیجی با تکیه بر منابع داخلی برای حفظ و آبروی نظام برای ارائه خدمات به همه زوار ایرانی و خارجی گام برداریم؛ هر چند این سفر معنوی سختی‌های فراوانی داشت؛ اما عشق به امام حسین(ع) تلخی‌ها را به حلاوت و شیرینی غیرقابل توصیف مبدل ساخت.

حسین عبدالعزیزی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۰۲
0
0
باسلام تمام این خدمات از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان انجام نگرفته بلکه این خدمات تماما از سوی مردم غیور خوزستان انجام گرفته و تنها این سازمان برای تامین چند پزشک وبهیار مساعدت کرد .ضمنا موکب ودرمانگاه صحرایی مستقر در عمود ۱۱۸۰مسیر نجف تا کربلا حمایت شده مردم شریف اهواز وشهرستان های مجاور وکل کادر اجرایی ومجریی موکب ودرمانگاه از جوانان وپیرغلامان هیئت ها میباشد .باتشکر خادم موکب امام رضا علیه السلام ثارالله اهواز .عمود ۱۱۸۰نجف تاکربلا
captcha