سرلوحه اربعه نهاد‌های دینی و قرآنی/ ضرورت تفکر قرآنی برای درک بهتر شرایط
کد خبر: 3662044
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
سلیمی تشریح کرد:

سرلوحه اربعه نهاد‌های دینی و قرآنی/ ضرورت تفکر قرآنی برای درک بهتر شرایط

گروه جامعه: خادم‌القرآن عباس سلیمی با بیان اینکه همه هیئت‌های قرآنی و کسانی که دل آنها به عشق قرآن می‌تپد باید با همدیگر هم‌‌افزایی داشته باشند، گفت: اگر 4 عامل دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، وحدت و اجتناب از مشاجره را به عنوان سرلوحه اربعه کار خودمان ببینیم، متوجه می‌شویم یک وظیفه واجب و حتمی برای ما در تبیین و ترویج مبانی دینی و قرآنی وجود دارد.

عباس سلیمی، خادم‌القرآن و از اساتید برجسته قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ضرورت هم‌افزایی نهاد‌ها و دستگاه‌های دینی و قرآنی در پیشبرد و تبیین و ترویج مبانی قرآنی در جامعه گفت: اگر ما برخوردار از تفکر قرآنی باشیم خواهیم دید که در قرآن فرمول‌های کاربردی بسیار ارزشمندی وجود دارد که متاسفانه به آنها آنگونه که باید و شاید عمل نمی‌کنیم. دو مورد از این فرمول‌ها مرتبط با موضوع فعلی است که یکی در قالب امر و دیگری در قالب نهی مطرح می‌شود.

وی افزود: اولین مورد این است که قرآن به ما دستور وحدت، اتحاد و یکپارچگی می‌دهد؛ هم‌افزایی که با این ادبیات در دوران ما گفته می‌شود «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لاتَفَرَّقُوا» است و آن ‌موردی که قرآن نهی می‌فرماید، نهی از اختلاف؛ منازعه و مشاجره است. می‌فرماید: «وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم»، یعنی با هم دیگر دعوا نکنید، هیبت شما از بین خواهد رفت و دچار فروپاشی خواهید شد.

استاد پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: امروز در شرایطی هستيم که دشمن شمشیر را از رو بسته و در فضای رسانه‌های بین‌المللی، رسانه‌های صهیونیسم، مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی، عناصر‌ نشان‌دار جاسوس رسمی، عناصر نفوذی و کسانی که شاید ناآگاه در همان مسیر در حال حرکت هستند، همه به دنبال قرآن ستیزی و دین گریزی هستند و آن‌را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد شبهات به‌ویژه در افکار معصومانه جوانان و نوجوانان و هزینه سرسام آوری که دشمن امروز برای اینکه قداست دین ما را بگیرد و یا تبلیغ عرفان‌های نوظهور و معرفی دین‌های جدید و هزینه‌هایی که در این راه صرف می‌کند همه و همه در جهت مقابله با قرآن کریم است.

سلیمی تصریح کرد: در این شرایط ما باید تفکر قرآنی داشته باشیم تا بتوانیم این شرایط را درک کنیم؛ لذا با توجه به اینکه همه قرآنیانی که خواستار عزت جامعه اسلامی هستند، 2 وظیفه مهم یعنی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی بر دوش آنها خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی آستان عبد‌العظیم الحسنی(ع) اظهار کرد: اگر ما چهار عامل که عبارت است از دشمن شناسی، دشمن ستیزی، وحدت و هم افزایی و اجتناب از دعوا، مشاجره و منازعه را به عنوان سرلوحه اربعه کار خودمان ببینیم آن وقت متوجه خواهیم شد که یک وظیفه واجب و حتمی برای ما ، در خصوص تبیین و ترویج مبانی دینی و قرآنی وجود دارد.

‌این استاد بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: نهاد‌های قرآنی، سازمان‌ها، موسسات قرآنی و همه متولیانی که فعال در امور قرآنی هستند و همچنین همه هیئت‌های قرآنی و پایگاه‌ها، کانون‌های قرآنی و کسانی که دل آنها به عشق قرآن می‌تپد باید با همدیگر هم‌‌افزایی و ارتباط داشته و بدون خواسته‌های نفسانی در جهت این باشند که زوایای زیبای چهره تابناک قرآن کریم را نه تنها به ایران که به تمام جهانیان به عنوان یک کتاب زندگی و یک کتاب خوشبختی معرفی کنند.
captcha