بهترین راه خدمت به مردم دوری از مادیات است
کد خبر: 3662051
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

بهترین راه خدمت به مردم دوری از مادیات است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بجنورد گفت: باید همه مسئولان و مدیران با الگو برداری از بزرگان و ائمه اطهار زهد پیشه کرده و به مردم خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد، دیروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به تاکید اسلام بر ساده زیستی اظهارکرد: باید از مادیات فاصله گرفته و وابستگی های خود را با دنیا کمتر کنیم، در این راستا همه مسئولان، مدیران و مردم باید زهد پیشه کنند.
وی با بیان اینکه در بخش تولید باید زاهد باشیم، گفت: با توجه به اینکه عیبی بزرگی به نام اسراف گرایی داریم بنابراین در مصرف نیز باید ساده زیستی و درست مصرف کردن را الگو قرار دهیم، زیرا تجمل گرایی سبب از هم پاشیدگی زندگی خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید مسئولان و جلوداران حکومت زهد پیشه کنند، زیرا زهد و ساده زیستی مسئولان می تواند در آرامش زندگی مردم اثر گذار باشد، افزود: ائمه اطهار، امام راحل و مقام معظم رهبری الگوهای مناسبی در ساده زیستی و زهد هستند.
یعقوبی با اشاره به شهادت پیامبراکرم(ص) وامام حسن مجتبی(ع)، یادآورشد: امام حسن مجتبی در طول عمر خود بسیار مظلوم بودند، این امام همام در زندگی شخصی به لحاظ وجود همسری به عنوان دشمن، یاران و اصحاب خود، حکومت  زمان خویش و درهنگام شهادت نیز به دلیل تحمل مرارت های فراوان مظلوم بودند.
وی با بیان اینکه این امام همام بارگاهی نداشته و مظلومانه به شهادت رسیده است، گفت: امیدواریم خداوند مکه و مدینه را از شر وهابیون نجات داده و آنان را ریشه کن کند.
یعقوبی با اشاره به هفته وقف، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در اسلام با اعطای باغی به نیازمندان موضوع وقف را کلید زدند تا از این طریق به فقرا و نیازمندان کمک کرده باشند.
وی با بیان اینکه وقف در بالندگی فرهنگ تشیع و فرهنگ عمومی اثرگذار است، یادآورشد: با توجه به اینکه وقف فرهنگ عمومی جامعه را اصلاح می کند، در این راستا باید وقف ها به نحوی انجام شود که مطابق با نیاز جامعه باشد.
یعقوبی خاطرنشان کرد: هم اکنون در مرکز استان با کمبود خوابگاه مواجه هستیم و دختران دانشگاهی باید برای تحصیل در نقاط مختلف شهر اقدام به اجاره منزلی کنند، که افراد می توان با وقف یک ساختمان مکانی برای اسکان این دختران ایجاد کنند.
وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه برای توسعه نیازمند وقف هستند، افزود: از همان ابتدا حوزه های علمیه با کمک های مردمی تاسیس شدند و وابسته به دولت ها نبوده اند هرچند که دولت ها در برخی مواقع کمک کرده اند اما می توان با وقف برای توسعه آنان تلاش کرد.
وی عنوان کرد: افراد از محل وقف می توانند برای کودکان و نوجوانان کتابخانه ایجاد کنند تا آنان بتوانند به راحتی در آن به مطالعه بپردازند.
یعقوبی با اشاره به شهادت مرزبانان در آذربایجان، گفت: مرزهای کشور ناموس ما بوده و مرزبانان نیز حافظان این ناموس ها هستند که امیدواریم خداوند به آنان عزت عطاء کند.
captcha