واریز 24 میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3662058
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
طی شش ماهه نخست امسال؛

واریز 24 میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های خراسان‌جنوبی

گروه سیاست و اقتصاد: سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی استان به شهرداری و دهیاری‌ها تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، محمدرضا پاک‌گهر، سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی امروز 20 آبان‌ماه، در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: از این میزان هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دهیاری‌های استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی استان به شهرداری و دهیاری‌ها تخصیص یافته است، افزود: از این میزان، 17 میلیارد تومان نیز به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.
سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین سهم شهرداری بیرجند از این درآمدها بالغ بر هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.
پاک‌گهر با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال ۸۷ تاکنون در مجموع ۱۹۷ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است، اظهار کرد: از این میزان ۶۵ میلیارد تومان سهم دهیاری‌ها و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز سهم شهرداری‌ها بوده است.
وی افزود: همچنین در این مدت بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی به شهرداری بیرجند تخصیص یافته است.
سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی از عدم تحقق ۲۵ درصد درآمدهای مالیاتی استان خبر داد و افزود: در این زمینه خراسان‌جنوبی رتبه ۳۵ کشوری را در بین ۴۲ اداره‌کل امور مالیاتی به خود اختصاص داده است.
پاک‌گهر ادامه داد: در کمیسیون تقویم که ارزش‌های معاملاتی تعیین می‌شود، با توجه به وضعیت منطقه و رعایت اعتدال، ارزش معاملاتی را تعیین و تصویب می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در تعیین ارزش معاملاتی، باید یک بلوک را مشخص کنیم، افزود: سال گذشته با استان‌های هم جوار یعنی استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌رضوی هماهنگ عمل کردیم و با توجه به محرومیت خراسان‌جنوبی، حداقل قیمت‌ها را درنظر گرفتیم.
سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با بیا اینکه دفترچه معاملاتی امسال در دست اقدام است، اظهار کرد: برای تبیین این دفترچه عجله‌ای نداشته و سعی داریم دقت را در آن لحاظ کنیم.
پاک‌گهر با بیان اینکه اگر این دفترچه را بتوانیم تا پایان آذرماه تصویب کنیم از اول بهمن‌ماه اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: ضوابط اجرایی بیان می‌کند که برای تعیین قیمت ابتدا باید کل بلوک را مشخص کرده و سپس قیمت‌گذاری کرده و بعد میانگین قیمت را می‌گیریم.
وی با بیان اینکه باید تا جایی که می‌تواتیم بلوک‌ها کوچک کنیم، یادآور شد: به شما نمایندگان مردم و مردم قول می‌دهیم تا جایی که در اختیار و توان ما باشد؛ قیمت‌هایی را مصوب کنیم که رضایت تمام مردم، جلب شود.

captcha