کرسی‌های تلاوت؛ موثرترین روش جذب مخاطب عام
کد خبر: 3662136
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
شالچی، قاری قرآن بیان کرد:

کرسی‌های تلاوت؛ موثرترین روش جذب مخاطب عام

گروه فعالیت‌های قرآنی: حسین شالچی، قاری قرآن کشورمان گفت: در کنار جلسات آموزشی و مسابقات قرآنی، باید کرسی‌های تلاوت را تقویت کنیم زیرا کارامدترین روش برای جذب مخاطبان عام به انس با قرآن کریم است.

حسین شالچی
حسین شالچی، قاری ممتاز کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: رسانه‌های غربی و بعضا معاند و ضد ارزشی، مسایل غیر اخلاقی و ضد دینی را در قالب هنر به مخاطب ارایه می‌دهند و باعث انس مخاطب با آن مقوله‌های پلید می‌شوند، به عبارتی از ابزار هنر به نحوی اکمل استفاده می‌کنند، برای مثال از بهترین نورپردازی‌ها، بهترین طراحی‌های دکور، بهترین نورپردازی‌ها و بهترین جلوه‌های ویژه برای تاثیرگذاری در محتوای ضد ارزشی خود استفاده می‌کنند.
وی افزود: چرا ما برای نشر فرهنگ قرآن کریم از ابزار هنر استفاده نکنیم؟ پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: صوت خوش، زینتی برای قرآن است. ما جلسات آموزشی قرآن و مسابقات متعدد در کشور داریم، این‌ها در جای خود خوب است و کمابیش هم موجب انس مردم با قرآن کریم می‌شود، اما اگر بخواهیم خروجی را بسنجیم، کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن، موثرتر خواهند بود.
قاری ممتاز کشورمان در ادامه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم به زیبایی و ظرافت فرمودند، فرض کنیم برای یک شخص بی‌ایمان، هفتاد کتاب فلسفه توحیدی بیاوریم، اما دل زنگاربسته‌اش ایمان نیاورد، ولی شاید همین شخص بی‌ایمان با شنیدن یک تلاوت دلنشین یا حتی یک فراز از یک تلاوت زیبا، دلش تکان بخورد، پس این یک فرصت است برای انس آن فرد با  قرآن و بعد از آن فرصتی است برای تدبر در قرآن و بعد هم فرصت عمل به آن ایجاد و موجب فلاحت در دنیا و آخرت می‌شود، پس جایگاه محافل و کرسی‌های تلاوت بسیار ارزشمند است.
شالچی افزود: خداوند را شاکریم که قاریان توانمند به تعداد زیاد در کشور حاضرند و باید از ظرفیت همه این عزیزان برای تقویت کرسی‌های تلاوت استفاده کرد. در یک سفری که با عنوان «سفیران نور»، ماه رمضان به همت عزیزان سازمان دارالقرآن الکریم در قالب تیم‌های چهار نفره قاری، حافظ و مجری به اقصی نقاط کشور داشتیم، به چشم می‌دیدیم که علاقه جوان‌ها به محافل و کرسی‌های تلاوت چقدر زیاد است و این کرسی‌ها چه میزان برایشان جذابیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: شکی نیست که خود قرآن، به ذات، جذاب است، اما تلاوت قرآن یک دریچه‌ای است که در گام اول به طور عام مخاطب را جذب قرآن می‌کند. جلسات قرآن و مسابقات در جای خود، خوب و لازم هست اما از نظر کارایی، کرسی‌های تلاوت بسیار موثرتر است و می‌تواند منشا خیرات و برکات فراوانی شود. 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۹:۵۰
0
0
برپایی کرسی‌های تلاوت توسعه یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۹:۵۱
0
0
برپایی کرسی‌های تلاوت موجب ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۹:۵۲
0
0
برپایی کرسی‌های تلاوت موجب جذب علاقمندان زیادی می‌شود
captcha