آژیر قرمز محرومیت در کرباسک سیستان
کد خبر: 3662387
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

آژیر قرمز محرومیت در کرباسک سیستان

گروه اجتماعی: علیرغم جمعیت هزار نفره کرباسک سیستان، اهالی این روستا از برخی خدمات اولیه، مانند خدمات بانکی و پست بانکی محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از پایگاه اوشیدا، ابراهیم سراوانی، عضو شورای اسلامی کرباسک زابل گفت: علیرغم جمعیت هزار نفره کرباسک، اهالی آن از خدمات بانکی و پست بانکی محروم هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف راه اندازی ICT در مراکز مخابرات روستایی ایجاد مراکزی برای خدمات دهی پستی، اینترنتی و بانکی به روستاییان بوده اما متاسفانه مرکز مخابرات کرباسک به دلایلی نامعلوم، از دادن خدمات بانکی و پستی به روستاییان طفره رفته و مردم از این خدمات محرومند.
سراوانی در ادامه به طرح ایجاد اورژانس ۱۱۵ در محل خانه بهداشت قدیمی و رها شده روستای کرباسک اشاره کرد و ادامه داد: اکثر افراد باقیمانده در روستای کرباسک و ده‌ها روستای اطراف آن را افراد پیر و سالخورده و بیماران قلبی و ریوی تشکیل می‌دهند و کم عرض بودن جاده آن نیز بارها و بارها باعث ایجاد تصادفات فوتی و جرحی شده است.
وی به بیان طرح استفاده از دبیرستان متروکه و رها شده شهدای کرباسک در راستای خدمات رسانی به مردم پرداخت و اضافه کرد: با همت مردم روستای کرباسک و خیرین، دبیرستان شهدا و راهنمایی توحید کرباسک در محل اهدایی دیگری احداث شده و بیش از هزار متر زمین دبیرستان قدیمی شهدای کرباسک سال‌هاست متروکه و رها شده است.
عضو شورای اسلامی کرباسک اظهار کرد: انتظار می‌رود از این مکان که در مجاورت جاده و در قلب روستای کرباسک جای گرفته به عنوان یک مرکز تجاری و اداری مانند کمپ آبیاری زهک استفاده شود و در صورت تبدیل شدن کرباسک به شهر یا بخش، به مرکزی برای استقرار بخشداری، شهرداری و دیگر ادارات تبدیل شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبر میرنژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۷:۲۵
0
0
درود بر شما دوست گرامی.از پیگیری های و دغدغه فکری شما بابت روستای شهید پرور کرباسک ممنونیم
captcha