تصویب 41 میلیارد ریال اعتبار برای احیا و مرمت قنوات سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3662425
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

تصویب 41 میلیارد ریال اعتبار برای احیا و مرمت قنوات سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت و نقش قنات‌ها در تامین آب، 41 میلیارد ریال اعتبار برای احیا و مرمت قنات‌های این استان مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روزنامه سیستان و بلوچستان، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به اهمیت و نقش قنات‌ها در تامین آب، 41 میلیارد ریال اعتبار برای احیا و مرمت قنات‌های این استان مصوب شده است.
محمد حسن یادگارزایی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین و خشک ترین استان کشور با میانگین بارندگی حدود 106 میلی متر در سال دارای حدود دو هزار رشته قنات است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به عنوان استان قنات خیز رتبه شش کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی کشاورزی به آب قنات را دارد؛ طویل ترین قنات استان با حدود 25 کیلومتر و پرآب ترین قنات ها با آب دهی متوسط 300 لیتر در ثانیه در سراوان قرار دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این که از سال 92 هر سال اعتباری برای احیا و مرمت قنوات استان در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته یک میلیارد و 50 میلیون تومان به این بخش مصوب شد که فقط 400 میلیون تومان تخصیص یافت.
captcha