مأموریت مهم جهاد دانشگاهی در افزایش فهم عمومی
کد خبر: 3662809
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
پورعلی عنوان کرد:

مأموریت مهم جهاد دانشگاهی در افزایش فهم عمومی

گروه ادب: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های جهاد دانشگاهی افزایش فهم عمومی، کاهش خشونت‌های فردی و عمومی است و کتاب می‌تواند رسیدن به این اهداف را تسریع کند.

    به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی که صبح امروز در تالار دهشور دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و تسلیت به مناسبت جانباختگان زلزله در غرب کشور گفت: جهاد دانشگاهی نهاد برآمده از انقلاب فرهنگی است و یکی از مهمترین مأموریت‌ها در اساسنامه آن نشر دانش و داده‌های علمی است و در همین راستا ساختار و سازمان‌های متفاوتی را برای عمل به این مأموریت طراحی کرده که سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی عهده‌دار این مأموریت است و مرکز اطلاعات و مدارک علمی (SID) نیز به گونه‌ای دیگر عهده‌دار این مأموریت است.
وی افزود: از سن جشنواره کتاب سال دانشجویی مشخص است که از همان اوایل شکل‌گیری جهاد دانشگاهی دو رویداد کتاب سال دانشجویی و پایان‌نامه دانشجویی شکل گرفته است.
پورعلی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این رویداد در حوزه کتاب این است که به ارتقای سطح معرفت اجتماعی عموم جامعه کمک کند، هر چه جامعه فهیم‌تر و مأنوس‌تر با کتاب داشته باشیم، زندگی اجتماعی می‌تواند سهل‌تر و روان‌تر باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه‌های نشر دانشگاهی به صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک می‌کند در جامعه‌ای مطمئن زندگی کنیم و همین امر نظام معنایی زندگی را تقویت می‌کند؛ چرا که در این صورت فضای گفت‌وگو فراهم شده و می‌تواند معنویت‌بخشی به جامعه را ایجاد کند.
پورعلی با بیان اینکه مهمترین مزیت‌مان این است که کتاب در تمدن ما نقش بزرگی داشته و قرآن به عنوان معجزه پیامبر(ص) معرفی شده است، گفت: کتاب ایجاد فرصت مستمر یادگیری است و جامعه‌ای که این فرصت‌ها را فراهم کند، موفق‌تر خواهد بود و این امر سبب گفت‌وگوهای انسانی یا آمادگی بیشتر و قدرت و منطق فزونتری می‌شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سرمایه‌های اجتماعی را افزایش دهیم یکی از مسیرها توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، همچنین یکی از مهمترین مأموریت‌های جهاد دانشگاهی افزایش فهم عمومی، کاهش خشونت‌های فردی و عمومی است و کتاب می‌تواند رسیدن به این اهداف را تسریع کند و به همین دلیل است که جهاد دانشگاهی به دلیل حضور فعال در عرصه کتاب، عضو شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب است.
captcha