کتابداران زنجانی به دیدار بیماران خاص می‌روند
کد خبر: 3662907
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
نیک‌بخش:

کتابداران زنجانی به دیدار بیماران خاص می‌روند

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای 300 عنوان برنامه در هفته کتاب در استان خبر داد و گفت: دیدار کتابداران با بیماران خاص و اهدای کتاب به آنها از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان صبح امروز دوشنبه 22 آبان ماه در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شده بود، اظهار کرد: پیش‌بینی بیش از 300 عنوان برنامه برای هفته کتاب در استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری 20 جلسه نقد و بررسی کتاب و هشت نشست ویژه تخصصی از جمله این برنامه‌ها است، افزود: دیدار کتابداران با بیماران خاص و اهدای کتاب به آنها از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان زنجان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان طی سال جاری رشد 17 درصدی داشته است، تصریح کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به 77 هزار نفر رسیده است.

نیک بخش با تاکید بر اینکه بیش از 7 درصد از جمعیت استان زنجان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری بر تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان 3 درصد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد صندلی‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از 5 هزار و 795 به 5 هزار و 926 عدد افزایش یافته است، اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر یک میلیون جلد کتاب غیر درسی از کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به امانت برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی نیمه نخست سال‌جاری 795 باب نمایشگاه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها در قالب 157 موضوع دایر شده است.

captcha