هدایت اعتبارات به موضوعات فرهنگی و علوم قرآنی در برنامه ششم توسعه
کد خبر: 3662988
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

هدایت اعتبارات به موضوعات فرهنگی و علوم قرآنی در برنامه ششم توسعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده مردم ساری و میاندرود از تهیه پیش نویس، هدایت اعتبارات به موضوعات فرهنگی و علوم قرآنی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

علی اصغر یوسف‌نژاد، نمایندهٔ مردم ساری و میاندورود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: در زمینه فرهنگی بودجه‌های خوبی به مجاری اداری هدایت می‌شود اما در زمینه مدیریت و نظارت این اعتبارت دچار چالش است.
وی تعدد دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی را یکی از چالش‌های حوزه فرهنگی دانست و افزود: متاسفانه اعتباراتی که در حوزه فرهنگی معین می‌شود، متولیان و مجریان فرهنگی اغلب بدون توجه به الویت‌های فرهنگی و در برخی از موارد در غیر امور فرهنگی و قرآنی هزینه می‌کنند.
یوسف‌نژاد تصریح کرد: هر ساله دولت و مجلس بخشی از اعتبارات را به فرهنگی و قرآنی اختصاص می‌دهند اما هزینه کرد و نظارت بر هزینه مسئله مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه برنامه خوبی برای هدایت اعتبارات به موضوعات فرهنگی و علوم قرآنی دیده شده که در گام اول پیش نویس آن تهیه شده که باید به قانون تبدیل شود.
لزوم ساماندهی خبرگزاری‌ها در کشور
نماینده مردم ساری و میاندرود خواستار ساماندهی خبرگزاری‌ها در کشور شد و اظهار کرد: بیش از 50 خبرگزاری فعال در کشور داریم و با توجه به اینکه خبرگزاری‌ها موضع رسمی هر کشور است تعدد این خبرگزاری‌ها و خروج آنها از محدوده فعالیت‌شان به یک معضل در رسانه‌ها تبدیل شده است.
وی افزود: باید هر خبرگزاری به حوزه تخصصی خود بپردازد و به موضوعاتی که ارتباط چندانی با رسالت آن خبرگزاری ندارد ورود نداشته باشد.
به گزارش ایکنا یوسف‌نژاد به همراه رئیس جهاد دانشگاهی از ایکنا مازندران بازدید کرد.
تهیه پیش نویس، هدایت اعتبارات به موضوعات فرهنگی و علوم قرآنی در برنامه ششم توسعهتهیه پیش نویس، هدایت اعتبارات به موضوعات فرهنگی و علوم قرآنی در برنامه ششم توسعه
تهیه پیش نویس، هدایت اعتبارات به موضوعات فرهنگی و علوم قرآنی در برنامه ششم توسعه

captcha