وجود 4200 واحد صنفی نانوایی فعال در آذربایجان غربی
کد خبر: 3663062
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
اسکندری بیان کرد:

وجود 4200 واحد صنفی نانوایی فعال در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی چهار هزار و 200 واحد صنفی نانوایی فعال در حال حاضر مشغول به کار بوده و در این میان به طور متوسط برای سه نفر در هرواحد صنفی نانوایی در استان به طور مستقیم کار ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ( ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 22 آبان جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در همایش تجلیل از نانوایان برتر و فعالان حوزه گندم، آرد و نان استان اظهار کرد: در هرماه روزانه بالغ بر 15 میلیارد تومان و 180 میلیارد تومان سالانه یارانه پرداختی دولت به واحد های صنف نانوایی در استان بوده است.

وی افزود: نان به عنوان غوت غالب مردم آذربایجان غربی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در این میان 3 هزار نانوایی یارانه دار؛ و 900 نانوایی آزاد پز مشغول به کار در استان هستند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: بیشترین سهم 4200 واحد صنف نانوایی استان در حوزه نان روغنی بوده که از نظر سلامت و بهداشتی مطلوب و مورد تایید کارشناسان نبوده بنابراین راهکارههای برای ارتقا جایگاه نان سالم در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: تمامی موضوعات، سیاست ها و تصمیم گیری های که مربوط به گندم، آرد و چرخه تولید نان اتخاذ می شود در کار گروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان مدیریت و تعیین شده و برای اجرا در کل استان توسط این کار گروه صورت می گیرد.

اسکندری با اشاره به یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات توسعه ملی که برای مناطق روستایی و عشایری استان از طرف دولت تعیین شده و واگذاری نیمی از این تسهیلات به حوزه نان ، تاکید کرد: به روستاییان آذربایجان غربی با نرخ 6 درصد که برای ایجاد نان صنعتی در روستا اقدام کنند تسهیلات پرداخت می شود.

وی در رابطه با برنامه های کارگروه ها، کمیته های تخصصی، سازمان بهداشت و سایر دستگاه ها که به عنوان متولیان نظارت و بررسی در حوزه گندم، آرد و نان ، ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی، بهداشت محیط، تجهیزات، بهداشت فردی کارگران، نگهداری و ذخیره سازی آرد، حسن شهرت، کفیت تولید نان جز 18 بند موضوع بررسی و نظارت واحد های صنفی گندم، آرد و تولید در سطح استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: با افزایش بهداشت در عرصه تولید نان سالم و کاستن از افزودنی های غیر مجاز به نان می توان استان را به قطب تولید نان سالم و با کیفیت در کشور تبدیل کرد.
captcha