فقرزدایی فرهنگی در خیریه «لبخند ایران ما»
کد خبر: 3663074
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

فقرزدایی فرهنگی در خیریه «لبخند ایران ما»

گروه فرهنگی: سرپرست موسسه خیریه لبخند ایران ما گفت: این موسسه می‌تواند با مشارکت همه شهروندان به نشاط اجتماعی و کاهش فقر فرهنگی و اقتصادی کمک کند.

فاطمه بال‌افکن سرپرست  موسسه خیریه لبخند ایران ما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران  گفت: خیریه لبخند ایران ما یک خیریه‌ای است که با تفکر فرهنگی در سال 1392 تحت نظر بهزیستی شهرستان ساری تاسیس شد.
وی افزود: این خیریه علاوه بر حجم بالای فعالیت‌های خیریه من جمله برپایی بازارچه، اهدای بسته به مددجویان تحت پوشش، تهیه جهیزیه و ... صاحب  فراوان طرح و ایده فرهنگی است که آنها را در سطح اجتماعی در جامعه به اجرا درآورده است.
 سرپرست موسسه خیریه لبخند ایران ما تصریح کرد:  برپایی همایش بومی محلی در محلات هدف، جمع‌آوری کتاب به مناطق محروم(کمپین کتاب‌های خاک خورده)، کارناوال پاکی(تمیزکاری مراکز تحت پوشش بهزیستی)، آموزش به دانش آموزان مستعد نیازمند در حوزه درسی هنر و ورزش به همراه مشاوره رایگان  از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این موسسه است.
وی با اشاره به اینکه موسسه خیریه لبخند  فعالیت‌های خود را توسط تیم کادر اجرایی که بیش از 100 نفر  است و از جوانان دانشگاهی هستند انجام می‌شود.
بال‌افکن با بیان اینکه شعار موسسه خیریه لبخند ایران ما«من هم یک لبخند یارم» است، گفت: نیکوکار بودن  ارتباطی با ثروتمند بودن ندارد و این موسسه این توانایی و این تفکر را دارد که بتواند مددجویانش را خیر کند.
وی با بیان اینکه نشاندن لبخند بر لبان نیازمندان اجر معنوی دارد، افزود: از آنجا که فقر فرهنگی در استان ما بیشتر از فقر مالی است باید در زمینه فرهنگی همکاری بیشتری صورت گیرد.
بال‌افکن با بیان اینکه این موسسه نیازمند حمایت رسانه‌ها و خیرین است، اظهار کرد:  چنانچه همه شهروندان در این امر خیر فرهنگی احساس مسئولیت کنند این موسسه می‌تواند به نشاط اجتماعی و کاهش فقر فرهنگی و اقتصادی کمک کند.
وی افزود: موسسه خیریه لبخند ایران ما از تیرماه 95 تا کنون  طرح(کمپین کتاب‌های خاک خورده) جمع‌آوری کتاب و ارسال آن به مناطق محروم را آغاز کرده و تا کنون توانسته با مشخص کردن سه جایگاه در ساری حدود 3 هزار جلد کتاب جمع‌آوری کند.
بال‌افکن گفت: در سال جدید پایگاه‌های جمع‌آوری کتاب در شهرستان های دیگر  استان و  نیز استان تهران گسترده شده و کتاب‌ها توسط کادر اجرایی لبخند تفکیک و برای سه مدرسه به صورت بسته فرهنگی ارسال می‌شود.
لازم به ذکر است: موسسه خیریه لبخند ایران ما در ساری خیابان 18 دی جنب بانک انصار  ساختمان محسنی طبقه چهارم واقع است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق کانال اینستاگرام  labkhandcharity  یا از طریق شماره تماس 09011649584  ارتباط برقرار کنند.
همچنین لینک کانال موسسه خیریه لبخند ایران ماT.me/chatityllabkhand است.

فقرزدایی فرهنگی در خیریه لبخند ایران ما

فقرزدایی فرهنگی در خیریه لبخند ایران ما 


captcha