تدریس واحد قرآنی جدید در دانشگاه کربلا
کد خبر: 3663322
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

تدریس واحد قرآنی جدید در دانشگاه کربلا

گروه بین‌الملل: کتاب «مرشد المتعلم جزء والذاريات»(راهنمای دانشجو، جزء 27 قرآن) به برنامه درسی دو گروه مطالعات قرآنی و فقه دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا افزوده شد.

تغییر در برنامه درسی دانشکده علوم اسلامی کربلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛ این کتاب که تألیف گروهی از محققان و پژوهشگران  مرکز علوم قرآن و تفسیر وابسته به بخش معارف اسلامی آستان عباسی است، قرار است به‌ عنوان یک واحد درسی برای دانشجویان دو گروه مطالعات قرآنی و فقه دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا تدریس شود. 

رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا در این‌ باره گفت: هدف از تدریس این کتاب، رشد مهارت‌های علمی و قرآنی دانشجویان و آشنایی آن‌ها با زبان قرآن است.

وی افزود: دانشجویان نیازمند محتوای قرآنی مناسب مطابق با تعالیم اهل بیت(ع) هستند که در دانشگاه‌های عراقی به‌ویژه دانشکده‌های اسلامی به صورت منسجم تدریس شود.

در این کتاب، معانی برخی آیات و واژگان جزء 27 قرآن با استناد به روایات و احادیث معصومین(علیهم السلام) تبیین شده است.

گفتنی است، مرکز علوم قرآن و تفسیر آستان عباسی، فعالیت‌های قرآنی مختلف از جمله برگزاری همایش‌ها و نشست‌های قرآنی و تولید پژوهش‌های علمی و قرآنی انجام می‌دهد و آثار مکتوب قرآنی به منظور تشکیل جامعه‌ای آگاه با قرآن و اهل بیت(ع) تولید می‌کند.

این مرکز اخیرا انتشار سلسله کتاب‌هایی با عنوان «راهنمای دانشجو» را آغاز کرده است که در هر کتاب آیات یک جزء قرآن با استناد به روایات اهل بیت(علیهم السلام) تبیین می‌شود/.

captcha