چهارمحال و بختیاری در تکاپوی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی
کد خبر: 3663398
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

چهارمحال و بختیاری در تکاپوی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی

گروه اجتماعی: وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه در یکشنبه شب خسارت بی‌شماری را برای این بخش از کشور به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایرنا، کشته شدن بیش از 400 نفر و مجروح شدن 5 هزار نفر از هموطنان و خرابی های ساختمانی ارمغان این زلزله بزرگ در غرب کشور بوده است.
به همین دلیل دولت، روز سه شنبه را در کشور عزای عمومی اعلام کرد تا ایرانیان با داغدیدگان این زلزله ابراز همدردی کنند.
از این رو مردم چهارمحال و بختیاری نیز برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در این روزها اعلام آمادگی کرده اند.
گروه های خودجوش مردمی و دانشجویی از صبح روز سه شنبه اقدام به جمع آوری اقلام مورد نیاز زلزله زدگان کرده اند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تسلیت به داغ دیدگان این حادثه ، اعلام کرد مصلای امام خمینی (ره) برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام محمد علی نکونام تاکید کرد: مردم استان کمک های خود را در این روزها به مصلا و محل اقامه نماز در استان ارائه کردند.
اقبال عباسی استاندار جدید چهارمحال و بختیاری نیز اعلام کرد این استان برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاهی آمادگی کامل را دارد و تیم های امداد و نجات و اقلام دارویی و غذایی به منطقه اعزام شده است.
قدرت الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت:10 هزار لیتر آب شرب برای مردم مناطق زلزله زده غرب کشور بسته بندی و ارسال شده است.
رضا ظاهری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت:برای یاری رسانی به هموطنان زلزله زده 12 اکیپ امداد و نجات این جمعیت به کرمانشاه اعزام شد.
محمد ملک محمدی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری نیز گفت:در روز نخست 70نفر برای اهدا خون به مورد نیاز مناطق زلزله زده به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.
همچنین گروه های جهادی دانشجویی نیز با اقدام به جمع آوری کمک های دانشجویان برای ارسال به مناطق زلزله زده کردند.
براساس این گزارش، کمک های مردمی نیز از طریق سازمان های حمایتی با شماره حساب های اعلام شده در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، زلزله یکشنبه شب در منطقه مرزی ازگله کرمانشاه به وقوع پیوست و به دلیل شدت این زلزله ، بخش های از استان چهارمحال و بختیاری نیز لرزید.
captcha