1068 اثر به جشنواره سراسری داستان شهر بانه ارسال شد
کد خبر: 3663705
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

1068 اثر به جشنواره سراسری داستان شهر بانه ارسال شد

گروه فرهنگی: دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه گفت: هزار و 68 اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه به دو زبان فارسی و کردی در بخش «داستان، داستان کودکان، نوجوانان و وتار» ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، کریم پور، دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه گفت: تاکنون یک هزار و ۶۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ داستان از مجموع آثار ارسال شده با نظر هیأت داوران به بخش نهایی جشنواره معرفی می‌شود، افزود: این آثار شامل ۳۰ داستان فارسی و ۳۰ داستان به زبان کردی است و در بخش کودکان نیز ۶ داستان به زبان فارسی و کردی قرائت می‌شود.

کریم‌پور با بیان اینکه در بخش وتار، سه وتار به زبان فارسی و سه وتار به زبان کردی در این جشنواره قرائت می‌شود، تاکید کرد: این جشنواره قرار بود پارسال برگزار شود، اما بدلیل مشکلات مالی به آذر ماه امسال موکول شد.

وی تجلیل از شخصیت‌های برجسته داستان نویسی را یکی از برنامه‌های جشنواره امسال اعلام و بیان کرد: در این جشنواره از فتاح امیری به خاطر خدمات ارزشمندش به داستان و رومان کردی و از حسین میرعابدینی بخاطر خدماتش به ادبیات فارسی تجلیل می‌شود.

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه گفت: امسال دو رمان‌نویس از تاجیکستان و افغانستان نیز به جشنواره داستان بانه به عنوان «مهمان ویژه» دعوت شده‌اند و از اقلیم کردستان عراق نیز چهار نویسنده در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سال‌های قبل جشنواره سراسری داستان بانه با حضور هنرمندان چند استان برگزار می‌شد، اما امسال به صورت سراسری برگزار می‌شود.

کریم پور یادآور شد: در جشنواره‌های قبلی، رمان‌نویسان برجسته ادبیات فارسی و کُردی سراسر کشور شرکت داشتند که امسال هم شخصیت‌ها و نویسنده‌های بزرگ داخلی و خارجی برای حضور در جشنواره دعوت شده‌اند.

captcha