زلزله‌ اخیر کرمانشاه احتمال وقوع زلزله در چهارمحال و بختیاری را افزایش نمی‎دهد
کد خبر: 3663709
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

زلزله‌ اخیر کرمانشاه احتمال وقوع زلزله در چهارمحال و بختیاری را افزایش نمی‎دهد

گروه اجتماعی: مسئول شبکه لرزه‌نگاری چهارمحال و بختیاری گفت: زلزله اخیر در کرمانشاه، احتمال وقوع زلزله در این استان را افزایش نمی‎دهد و حتی این احتمال بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا، حسن میراحمدی اظهار کرد: با وقوع زلزله به بزرگی 7.3  ریشتر در استان کرمانشاه، شهرهای فارسان، باباحیدر، چالشتر، چلگرد، شهرکرد و جونقان در استان نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.
وی افزود: کانون زلزله کرمانشاه بود اما شعاع آن برخی از شهرهای استان را تحت تاثیر قرار داد.
میراحمدی با بیان اینکه گسل زاگرس یکی از جوان‌ترین و فعال‌ترین گسل‌های ایران است، تاکید کرد: این گسل از مرز شمال شرقی صفحه عربستان را تشکیل می‌دهد و از سمت دیگر جنوب غربی ایران، شمال عراق، شرق ترکیه و شمال سوریه را در برمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه اکثر زمین‌لرزه‌های گسل زاگرس در عمق کمتر از 20 کیلومتری رخ می‌دهد، تصریح کرد: گسل اصلی زاگرس میان گسل زاگرس مرتفع و گسل پیشانی یا جبهه کوهستانی زاگرس قرار گرفته که چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه روی گسل مرتفع زاگرس واقع هستند.
میراحمدی خاطرنشان کرد: زلزله‌ اخیر در کرمانشاه و تحت شعاع قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری، احتمال وقوع زلزله در این استان را افزایش نمی‎دهد و حتی این احتمال بسیار ضعیف است.
وی اضافه کرد: اگر گسل کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری نزدیک به یکدیگر بود، می‌توانست این احتمال را افزایش دهد.
میراحمدی با بیان اینکه استان دارای 32 گسل است که از این تعداد 11 گسل اصلی و مابقی فرعی هستند، گفت: با توجه به لرزه خیزی استان برای جلوگیری از خسارت‌های زلزله‌های احتمالی، توصیه می‌شود به رعایت ایمنی در ساخت و ساز اهمیت بیشتری داده شود.
captcha