برخی از نواحی آموزش و پرورش زنجان امام جماعت ندارد
کد خبر: 3663745
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
نظری:

برخی از نواحی آموزش و پرورش زنجان امام جماعت ندارد

گروه فرهنگی: رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کمبود امام جماعت، مشکل برخی از نواحی آموزش و پرورش زنجان در برپایی نماز جماعت دانش‌آموزی در سطح مدارس است.

مجید نظری، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت در مدارس یکی از اقدامات مهمی است که در دستور کار دارد.

نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 700 مدرسه در سطح استان در برگزاری نماز جماعت حضور دارند، تصریح کرد: به لحاظ تامین مکان و نمازخانه مشکلی در سطح مدارس استان زنجان وجود ندارد.

وی افزود: مهمترین کمبود در خصوص برپایی نمازجماعت دانش‌آموزی در سطح مدارس، نبود امام جماعت به تعداد کافی در برخی از نواحی آموزش و پرورش است.

نظری تاکید کرد: در منطقه افشار و بزینه‌رود با توجه به اینکه حوزه علمیه وجود ندارد و کمبود روحانی در این مناطق حس می‌شود، به تبع آن در تامین امام جماعت با مشکل مواجه هستیم.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این در حالی است که با توجه به فعالیت حوزه علیمه هیدج در زمینه تربیت طلاب علوم دینی، در شهر هیدج مشکلی در خصوص حضور روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس وجود ندارد.

captcha