ارتقای سطح دانش قاریان در اولویت باشد + صوت و عکس
کد خبر: 3663837
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
حمیدرضا احمدی وفا عنوان کرد:

ارتقای سطح دانش قاریان در اولویت باشد + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد و احمدی وفا در این جلسه به صحبت‌هایی درباره اهمیت اخذ مدرک دانشگاهی برای قاریان و افزایش سطح دانش در حاشیه تلاوت قرآن پرداخت.

ارتقای سطح دانش قاریان در اولیت باشد+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین المللی کشورمان شب گذشته 23 آبان ماه از ساعت 19:30 الی 22 در دارتحفیظ القرآن الکریم واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران با حضور قاریان ممتاز و بین المللی برگزار شد.

در این جلسه که به دلیل عدم تبلیغات گسترده در سطح محل، حضور افراد محلی کمتر دیده می‌شود، ابتدا مسعود سیاف‌زاده و حسین قلعه‌نویان از قاریان ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداختند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

ارتقای سطح دانش قاریان در اولیت باشد+صوت و عکس

در ادامه حمیدرضا احمدی‌وفا که از تلاوت این قاریان ممتاز جوان بسیار خرسند بود گفت: از رموز موفقیت در تلاوت قرآن کریم، همت و پشتکار است. بنده که در 23 سالگی، اول بین‌المللی ایران شدم، تا 19 سالگی هرشب در دو جلسه قرآن شرکت می‌کردم. از نیشابور به مشهد می‌رفتم و در جلسات اساتید مشهد همچون استاد هاشم روغنی و استاد سیدمجتبی سادات فاطمی نیز با وجود فاصله 120 کیلومتری شرکت می‌کردم. رمز موفقیت، تمرین در منزل و تقلید از اساتید مصری و ارائه تلاوت در جلسات است.

ارتقای سطح دانش قاریان در اولیت باشد+صوت و عکس

احمدی وفا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت اخذ مدرک دانشگاهی گفت: قاریانی که محصل‌اند، من همیشه توصیه می‌کنم که اولویت اولشان با تحصیل باشد و هر دو هفته یکبار جلسه بروند. امروزه اولویت اخذ مدرک دانشگاهی است. کسانی که استاد قرآن هستند، در کنار اینکه مدرک بالا اخذ می‌کنند، تلاوت قرآن هم انجام دهند. مثل استاد سیاف‌زاده که هم اکنون تلاوت زیبایی داشتند و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران هستند و این مایه افتخار و مباهات است. نه اینکه قاریان قرآنی که با دانش قرآنی و تحصیلی کم، چشم انتظار مسابقات و رتبه باشند. قاری‌ای که دغدغه فکری داشته باشد که ارتباط مستیم با تلاوت ممتاز قرآن کریم دارد و درگیر مسائل معیشتی باشد، نمی‌تواند تلاوت ممتازی انجام دهد. دانشجویان و همه کسانی که تلاوت قرآن را دوست دارند، باید شغل مناسبی داشته باشند و نباید به تلاوت قرآن به عنوان یک شغل نگاه کنند و تلاوت قرآن را بدون دغدغه معیشتی و با معنویت و دلی و با حس انجام دهند.

ارتقای سطح دانش قاریان در اولیت باشد+صوت و عکس

وی ادامه داد: اینکه جلسات قرآنی خالی شده، بخشی به عدم حمایت پدر و مادرهاست و بخشی به عملکرد مسئولان و همت قرآنی ها برمی‌گردد. پدر و مادر ها نیز با مشاهده جایگاه قرآن، اولیتشان کلاس های فوتبال و زبان شده است.

در ادامه این جلسه سعید پرویزی و حسین نجفلو آیات انتخابی خود را از سوره مبارکه نساء تلاوت کردند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

در ادامه تلاوت این جلسه ارائه می‌گردد.

سعید پرویزی

کد

دریافت

مسعود سیاف زاده

کد

دریافت

حسین نجفلو

کد

دریافت

حسین قلعه‌نویان

کد

دریافت


captcha