مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعطای وام به مؤسسات قرآنی مناطق زلزله‌زده
کد خبر: 3663914
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعطای وام به مؤسسات قرآنی مناطق زلزله‌زده

گروه جامعه: «اعطای وام قرض‌الحسنه به موسسات قرآنی مناطق زلزله‌زده» مهم‌ترین مطلب معارفی با ارزش خبری بالا بود که امروز در رسانه‌های خبری ایران منتشر شده است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعطای وام به مؤسسات قرآنی مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز بخش اعظم خبرهای رسانه های ایران به زلزله زدگان غرب کشور اختصاص داشت. در کنار اخبار زلزله زدگان و مسائل و مشکلات مردم مناطق غرب کشور و ودعده های مسئولان صفحات معارفی رسانه ها خبر مهم ویژه ای را با محتوای دینی منتشر نکرده بودند.

حتی برخی از رسانه‌ها صرفاً برای اینکه صفحه معارفی خبرگزاریشان بدون مطلب و خالی نماند، بدون در نظر گرفتن تعریف خبر و ارزش‌های خبری دست به انتشار مطالبی زده بودند که در هیچ قالب خبری نمی‌گنجد. انتشار این مطالب موجب می‌شود یک سؤال از خود بپرسیم: آیا در ایران هیچ خبر مهم دینی وجود ندارد؟

خبرگزاری فارس/ صفحه فعالیت های قرآنی

« چرا خداوند بر خوردن ۳ میوه تأکید کرده است؟» تیتر امروز بعد از ظهر خبرگزاری فارس در صفحه فعالیت‌های قرآنی بود. در بخشی از این مطلب آمده است: «آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در تفسیر نمونه ذیل آیه 11 سوره مبارکه «نحل» به دلایل تأکید قرآن به خوردن سه میوه اشاره کرده است که متن آن در ادامه می‌آید: ممکن است چنین به نظر آید که اگر قرآن در آیات فوق از میان انواع میوه‌ها روى زیتون و خرما و انگور تکیه کرده به خاطر وجود آنها در محیط نزول قرآن بوده است ولى با توجه به جهانى و جاودانى بودن قرآن و عمق تعبیراتش روشن مى‌شود که مطلب از این فراتر است. غذاشناسان و دانشمندان بزرگى که سالیان دراز از عمر خود را در راه مطالعه خواص گوناگون میوه‌ها صرف کرده‌اند، به ما مى‌گویند: کمتر میوه‌اى است که براى بدن انسان از نظر غذایى به اندازه این سه میوه، مفید و مؤثر باشد. همان‌ها مى‌گویند: «روغن زیتون» براى تولید سوخت بدن ارزش بسیار فراوان دارد، کالرى حرارتى آن بسیار بالا است و از این جهت یک نیروبخش است و آنها که مى‌خواهند همواره سلامت خود را حفظ کنند، باید به این اکسیر علاقه‌مند شوند. روغن زیتون، دوست صمیمى کبد آدمى است، و براى رفع عوارض کلیه‌ها و سنگ‌هاى صفراوى و قولنج‌هاى کلیوى و کبدى و رفع یبوست بسیار مؤثر است. به همین دلیل در روایات اسلامى نیز از آن مدح و تمجید فراوان شده، در حدیثى از امام على بن موسى الرضا(ع) درباره «زیتون» چنین مى‌خوانیم: «غذاى خوبى است، دهان را خوشبو و بلغم را بر طرف مى‌سازد، صورت را صفا و طراوت مى‌بخشد، اعصاب را تقویت نموده و بیمارى و درد را از میان مى‌برد و آتش خشم و غضب را فرو مى‌نشاند».

فارس همچنین اخبار: «رقابت ۱۵۰ حافظ قرآن در مسابقات مهد قرآن استان تهران»، «رادیو قرآن برگزار می‌کند؛ دوره آموزشی شیوه‌های یکسان‌سازی اداره جلسات آموزش قرآن»، «در محضر استاد انصاریان ماجرای عروس و داماد سفیدپوست و بچه سیاه/ جایگاه «مادر» در قرآن» و «معرفی منتخبان جشنواره الحان‌السلوک در رشته اذان» را به همراه «ترتیل صفحه ۲۲۵ قرآن با صدای استاد پرهیزکار» منتشر کرده است.

خبرگزاری ایسنا/ صفحه دین و اندیشه

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا امروز بعد از ظهر دچار مشکل شده و امکان دسترسی به اخبار این صفحه وجود نداشت.

خبرگزاری تسنیم/ صفحه قرآن و عترت

«نوسروده رحیمیان برای مردم زلزله زده غرب کشور/ امروز کرمانشاه از اندوه سرشار است» اولین خبر امروز چهارشنبه 24 آبان ماه خبرگزاری تسنیم بود.

تسنیم در ادامه از «قدیریان در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم: علت ترسیم جدیدترین اثر قدیریان درباره حضرت زهرا(س) در راهپیمایی اربعین»، «ضرورت توجه به دیپلماسی رسانه‌ای در راهپیمایی اربعین حسینی»، «حجت‌الاسلام حامد کاشانی در برنامه «به اضافه مستند» تصریح کرد؛ تلاش برای تغییر حقیقت دین یعنی قربانی کردن دین»، «به مناسبت روز بزرگداشت علامه طباطبایی/ عنایتی که خداوند به علامه کرد»، «با همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت صورت گرفت/ اعطای وام قرض‌الحسنه به موسسات قرآنی مناطق زلزله‌زده» و «۱۰ گروهی که در جهنم همسایه آدم‌های دورو می‌شوند» خبر داده است.

در خبر مربوط به «با همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت صورت گرفت/ اعطای وام قرض‌الحسنه به موسسات قرآنی مناطق زلزله زده» آمده است: یکشنبه 21 آبان‌ماه پس از تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی فوری و همه جانبه به مناطق آسیب‌دیده، مقرر شد تا به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت این مناطق وام قرض‌الحسنه بلندمدت اعطا شود.

به گفته حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور این اتحادیه آمادگی دارد به موسسات قرآنی آسیب دیده در حادثه، به‌ صورت ویژه و فراتر از سهمیه وام مؤسسات قرآنی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا کند. مبلغ این وام قرض‌الحسنه 10 میلیون تومان و با بازپرداخت بلندمدت، در راستای جبران آسیب ایجادشده و جلوگیری از اخلال در روند فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی پیش‌بینی‌شده است. مؤسسات متقاضی دریافت این وام می‌توانند درخواست خود را با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در میان گذاشته و پس از تأیید اتحادیه، روند دریافت این وام را از سوی بانک رسالت منطقه خود پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان/ صفحه قرآن و عترت


مروری بر اخبار معارفی رسانه ها / اعطای وام قرض‌الحسنه به موسسات قرآنی مناطق زلزله زده


باشگاه خبرنگاران امروز در اقدامی عجیب «خواب گربه چه تعبیری دارد؟» را به عنوان خبر در صفحه قرآن و عترت خود منتشر کرده است و مانند هر روز یک مطلب در خصوص زندگی یک شهید «امروز: زندگی شهید فتح الهی»، یک حدیث «امروز: حدیث امام علی (ع) درباره سلطه‌طلبی» و در نهایت دو مطلب با محتوای خبری با عنوان «تجدید میثاق مسئولان سازمان اوقاف با آرمان‌های امام راحل» و «بازدید رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از باشگاه خبرنگاران جوان» را منتشر کرده است.

خبرگزاری میزان/ صفحه دین و اندیشه

امروز چهارشنبه 24 آبان ماه تا زمان مخابره این خبر هیچ مطلبی در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر نشده بود.

روزنامه کیهان

برخلاف بسیاری از رسانه‌های ایران روزنامه کیهان، مسلمانان مظلوم میانمار را فراموش نکرده است و یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه امروز مربوط به این میانمار بود با تیتر «خبرنگار اروپایی: جنایات ارتش میانمار هولناک‌تر از جنایات داعش است».

کیهان همچنین خبرهایی از قبیل «تأکید رهبر انقلاب بر تسریع امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان در نشست با سران سه قوه»، «به بهانه سالروز شهادت مهدی (ادواردو) آنیلی  از ورزشگاه تورین تا نماز جمعه تهران » و «استقبال دانشجویان از پیکر شهید مدافع حرم «وحید فرهنگی» را با محتوای دینی منتشر کرده است.

captcha