دو میلیارد و 740 میلیون‌تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد سنندج پرداخت شد
کد خبر: 3663949
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

دو میلیارد و 740 میلیون‌تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد سنندج پرداخت شد

رئیس کمیته امداد منطقه دو سنندج با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی طی سال‌جاری گفت: در مدت یاد شده دو میلیارد و 740 میلیون‌تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، غلامرضا آرامش، رئیس کمیته امداد منطقه دو سنندج امروز، 24 آبان ماه در جمع خبرنگاران استان کردستان با بیان اینکه با توجه به تلاش جهت تحقق شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، این نهاد به صورت جدی در بحث اشتغال و توانمندکردن مددجویان تحت حمایت ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: 11 میلیارد و 375 تومان اعتبار اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منطقه دو سنندج در سال جاری اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده کمیته امداد منطقه دو سنندج در حوزه اشتغال و خودکفایی در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری، افزود: در مدت یاد شده دو میلیارد و 740 میلیون‌تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است.

آرامش در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیارد و 640 میلیون‌تومان از این تسهیلات از محل منابع بانکی و توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: یک‌میلیارد و یکصد تومان از این تسهیلات نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد و از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است .

وی ضمن بیان اینکه با پرداخت این مبلغ تسهیلات برای 140 نفر از مددجویان تحت حمایت شغل ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده برای 72 نفر از مددجویان این شهرستان کاریابی شده است .

رئیس کمیته امداد منطقه دو سنندج اعلام کرد: در صورت به کارگیری مددجویان این نهاد در کارگاه ها و مراکز کاری، کمیته امداد در قالب پرداخت بسته های تشویقی به کارفرمایان این مددجویان از آنها حمایت می کند به صورتی که در سال اول 100 درصد  و در سال دوم 50 درصد از حق بیمه کارفرما را پرداخت می کند .

وی با اشاره به برگزاری دوره های شغلی و فنی برای مددجویان تحت حمایت، یادآور شد: با هدف دریافت تسهیلات اشتغال 184 نفر از مددجویان این شهرستان در هفت ماهه نخست سال جاری آموزش شغلی و مهارت آموزی را گذرانده اند و 320 نفر نیز در زمینه توسعه طرح اشتغال آموزش شغلی داده شده‌اند .

captcha