آمادگی 500 دانشجوي قزوینی برای حضور در کرمانشاه
کد خبر: 3663952
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

آمادگی 500 دانشجوي قزوینی برای حضور در کرمانشاه

گروه اجتماعي: معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: 500 دانشجو در قالب اردوهای جهادی آمادگی خود را برای حضور در منطقه‌ای زلزله‌زده کرمانشاه اعلام کردند تا در صورت نیاز در این استان برای کمک به حادثه دیدگان حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين،‌ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته بسیج در سالن جلسات شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از یادگاری‌های عظیم امام راحل بعد از پیروزی انقلاب تشکیل بسیج مستضعفین منشاء خیر و برکات بسیار در کشور است.
وی افزود: نهاد مردمی بسیج که فعالیت خود را در پنجم آذر آغاز کرد، در طول سال‌های بعد از تشکیل خود مأموریت‌های بسیاری را در راستای اعتلای انقلاب اسلامی انجام داد.
طاهرخانی مهم‌ترین مأموریت بسیج در پاسداری از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دنیای استکبار بعد از پیروزی انقلاب در تلاش بود تا با سنگ‌اندازی‌های بسیار موانعی را بر سر راه انقلاب اسلامی ایجاد کند اما بسیج به‌عنوان نهاد مردمی همواره بر هم زننده بسیاری از معادلات آن‌ها شده است.
این  مسئول با تأکید بر اینکه بسیج در هر جایی که نظام نیازمند بوده، وارد صحنه شده است، گفت: بعد از حادثه زلزله در استان کرمانشاه شاهد حضور پررنگ بسیج در راستای کمک به مردم آسیب‌دیده بودیم.
وی با تسلیت جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه کرمانشاه اظهار کرد: بعد از این حادثه تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نیروهای مسلح از جمله سپاه و بسیج و ارتش به‌صورت خودجوش در منطقه حاضر شده تا مرهمی برای داغ دل زلزله‌زدگان کرمانشاه باشند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اعلام کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در راستای کمک به حادثه دیدگان حادثه قرار گرفت و چندین کامیون شامل چادر، آذوقه و آب‌معدنی روز گذشته به این استان اعزام  شد.
وی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ دانشجو در قالب اردوهای جهادی آمادگی خود را برای حضور در منطقه‌ای زلزله‌زده کرمانشاه اعلام کردند تا در صورت نیاز در این استان برای کمک به حادثه دیدگان حاضر شوند.
طاهرخانی با اشاره به راهپیمایی عظیم دنیای اسلام در روز اربعین حسینی بیان کرد: اربعین حسینی چیزی فراتر از حضور شیعه و سنی و مذاهب مختلف بود چراکه حاضران در راهپیمایی عظیم و میلیونی تلاش داشتند تا نهضت عاشورا را مورد توجه قرار دهند.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی برگرفته‌شده از عاشورا است که شعار هیهات من الذله را به‌عنوان یکی از اصول اساسی خود قرار داد و امروز این شعار در اربعین حسینی نیز توسط میلیون‌ها انسان آزاده  سر داده شد.
این مسئول تصریح کرد: دنیای استکبار در تلاش است با ابزارهای مختلف از جمله مذاکره، تهدید، تحریم و غیره از ملت ایران برای خود بیعت بگیرد اما ملت ایران با حضور معنادار خود در اربعین حسینی یک نه بزرگ به آن‌ها اعلام کردند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین افزود: حاضران در راهپیمایی اربعین حسینی این پیام را با صدای بلند به جهانیان اعلام کردند که آزادی، اقتدار و عزت خود را به آمریکا و ایادی آن نخواهند چرا که هدف بزرگ قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا این بود باید در مقابل استکبار ایستادگی کرد.
وی بابیان اینکه در چند دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و ایادی آن به‌صورت مرتب در حال سنگ‌اندازی و ایجاد موانع بر سر راه انقلاب هستند، خاطرنشان کرد:  تکیه‌بر ولایت‌فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی باعث شد تا تمامی دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان خنثی شود زیرا پیروی از ولی زمان خود موجب ادامه روند پیروزی خواهد شد.
طاهرخانی تأکید کرد: دشمن بعد از قضیه برجام به تعهدات خود عمل نکرد و امروز نیز در ادبیات مختلف توان موشکی ما را مورد توجه قرار داده تا مانعی برای ادامه مسیر رشد انقلاب ایجاد کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان در پایان خاطرنشان کرد: پاسخ صریح و شفاف ملت ایران توسط مقام معظم رهبری به دنیای استکبار داده شد و نیروهای مسلح برای تجهیز بیشتر و پیشرفت توان موشکی خود ملزم شدند.
captcha