روحانیت شناسنامه دین است
کد خبر: 3663996
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
حجت الاسلام خاتمی:

روحانیت شناسنامه دین است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه روحانیت شناسنامه دین است گفت: حوزه علمیه و روحانیت به تعبیر مراجع بزرگ میراث نبوت و امامت بوده و طلبه های برادر و خواهر میراث دار این امانت نفیس هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 24 آبان آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در همایش حوزه انقلابی و طلاب ولایی اظهار کرد: امروزه حوزه های علمیه ی برادران و خواهران  تاثیر گذاری بیشتری را در زمینه ی مقابله با تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و ناتو فرهنگی در جامعه ایفا کرده اند.
وی در خصوص آمار طلبه های  حوزه های علمیه در کشور افزود: 800 هزار طلبه در قم، 500 هزار طلبه در مشهد، 500 هزار طلبه در اصفهان، و 150 هزار طلبه در سایر استان ها مشغول به تحصیل در حوزه های سراسر کشور هستند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سه رکن اصلی طلبه گری عنوان کرد: مسله تدین، تقوا و تعهد از شروط ضرورت طلبه گی  بوده نه اولویت، خط صحیح سیاسی (انقلابی بودن) و مایه ی علمی جز مسایل مهم و رکن اصلی در طلبه گری به شمار می آید.
وی در رابطه با دام های که حوزه های علمیه  و طلاب را با مشکل مواجه کرده تصریح کرد: دام سکولاریسمی کردن حوزه های علمیه (جدا کردن دین از سیاست)، دام انحراف عقیدتی، دام اقتصادی( پولهای آلوده)، دام اخلاقی از جمله دام های هستند که حوزه ها وطلاب را از مسیر اصلی خود می تواند خارج کند.
آیت الله سید خاتمی لزوم مصون ماندن از دام و آفت های دشمن بر علیه حوزه های علمیه و طلاب در کشور ادامه داد: انتخاب استاد شایسته و معذب، نظارت 24 ساعته بر طلاب مبتدی، تدریس تحلیل سیاسی و درس اخلاق نه به صورت تشریفاتی از مسائل ضروری مسئولان در حوزه های علمیه باید باشد.
وی نقش حوزه خواهران در کشور را چنین بیان کرد: حوزه ی خواهران  نقش ارزنده ای را برای نشر دین در سراسر کشور ایفا کرده و امیدوارم مسئولین در کنار تهیه کارهای نرم افزاری در حوزه علمیه خواهران زمینه استفاده از علم و دانش خواهران طلبه را بیشتر فراهم کنند.
امام جمعه موقت تهران در خصوص تدابیر و برنامه های ارائه شده برای طلاب در حوزه های علمیه کشور، تاکید کرد: انتخاب مقطع مکانی، وام مسکن در تمامی شهرها برای طلاب و علاوه بر تعیین شهریه امتیازاتی به نخبگان در نظر گرفته شده که خلاء های وجود روحانیون در تمامی شهرها را پر شود.
captcha