یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان غربی برگزار می شود
کد خبر: 3663997
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
یکم آذر ماه؛

یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان غربی برگزار می شود

گروه اجتماعی: در راستای برنامه های کنگره ملی بزرگداشت 12000 شهید آذربایجان غربی یادواره شهدای دانشجوی استان 1 آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزای بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز ۲۴ آبان سردارعابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی و دبیر کل شورای سیاست گذاری کنگره ملی بزرگداشت 12000 شهید استان در جلسه هماهنگی کمیته علمی وپژوهشی کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید استان که  با محوریت برگزاری یادواره شهدای دانشجو در محل ستاد کنگره برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه غم‌انگیز زلزله غرب کشورگفت: یکی از بهترین دستاوردهای کنگره و یادواره های شهدا همین مقالات علمی است که بدون شک با حفظ و چاپ آنها آثار ارزشمندی به یادگار خواهد ماند.

سردار خرم با اشاره به جایگاه والای شهدا و لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگمردان درجامعه گفت :شهدا مایه خیر و برکت جامعه هستند وامروز باید بیش از پیش روحیه ایثار و شهادت و پیشگام بودن دانشجویان در عرصه دفاع در فضای علمی و دانشگاه ها جاری و ساری باشد.

رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی و رئیس شورای سیاست گذاری کمیته شهرستان های کنگره ملی بزرگداشت 12000 شهید استان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای دانشجو و دانش آموز گفت:امنيت، آرامش، عزت و اقتدار امروز مرهون خون جوانان و نوجواناني است که در مسير تعالي کشور قدم برداشتند.

وی افزود: امروز فرهنگ ایثار و شهادت در نسل سوم و چهارم انقلاب نهادینه‌شده است و وظیفه همه ما شناساندن هرچه بیشتر اهداف و سیره شهدا به این نسل جوان جامعه است.

رادفرضمن تسلیت حادثه زلزله غرب کشور از همدلی و همراهی بسیار خوب مردم استان برای کمک به زلزله زدگان این مناطق افزود: با اهدای هدایا و کمک های مردم نوع دوست آذربایجان غربی  صبح امروز ۹۰دستگاه تريلي و كاميون كمك‌های استان آذربايجان‌غربي به مناطق زلزله زده کرمانشاه، راهی شد.

عزیز جوان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان و رئیس کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی بزرگداشت 12000 شهیدآذربایجان غربی هم گزارشی از عملکرد این کمیته ارائه کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از50 مقاله از طریق فراخوان به دبیرخانه همایش علمی کنگره ملی 12هزار شهید استان  ارسال شده که داوری شده و در روز همایش مقالات برتر ارائه و تجلیل خواهند شد.

 وی با اشاره به نقش شهدای دانشجو درتحقق و حفظ آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: آذربایجان غربی 90 شهید والا مقام از قشر دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، شهدا و ايثارگران تربيت‌يافته و آموزش‌ديده معلم بزرگ مکتب عاشورا هستند و امروز اين عزت و بزرگي را که داريم به‌واسطه خون شهدا است و وظيفه تک‌تک ما اين است که با تعليم و تذهيب صحيح به همراه علم‌اندوزي و حرکت صحيح در مسير آرمان‌هاي انقلاب و شهدا هرلحظه بر اقتدار، عزت، بزرگي و پيشرفت کشور بيفزاييم.
captcha