عزاداری دهه آخر ماه صفر، مصداق فرهنگ عمومی است
کد خبر: 3664002
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
حجت الاسلام نکونام:

عزاداری دهه آخر ماه صفر، مصداق فرهنگ عمومی است

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تسلیت در پیش بودن شهادت رسول اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: عزاداری دهه آخر ماه صفر یک مصداق فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه امروز 24 آبان ماه در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سالن جلسات دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تسلیت در پی زلزله اخیر در مناطق غرب کشور، گفت: زلزله هم آیت و هم آزمون الهی است که بشر به قدرت خداوند پی برده و معرفتش نسبت به خدا افزایش می‌یابد.
وی بر نگاه توحیدی و وظیفه موحدانه انجام دادن در این حادثه تأکید کرد و افزود: همه آحاد جامعه، مسئولان و مردم وظیفه دارند با تمام توان کمک کرده و همدردی خود را عملاً نشان دهند.
نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت در پیش بودن شهادت رسول اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: عزاداری دهه آخر ماه صفر یک مصداق فرهنگ عمومی است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دهه آخر ماه صفر قبل از پیروزی انقلاب تاکنون به عنوان دهه تبلیغ شناخته می‌شود، تصریح کرد: در استان نیز عزاداری‌هایی در این دهه برگزار می‌شود اما بسیار کمرنگ هستند.
حجت‌الاسلام نکونام از مأموریت‌های شورای فرهنگ عمومی را تبلیغ خواند و عنوان کرد: این شورا باید کمک کند تا عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر پرشور برگزار شود.
وی با بیان اینکه متأسفانه شورای فرهنگ عمومی کارآمد نبوده و آن‌گونه که باید تأثیرگذار نبوده است، اضافه کرد: مسئولان باید با روحیه خودانتقادی مشکلات را بررسی و تحلیل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مسئولان باید عملاً پیشگام در رواج فرهنگ عمومی باشند زیرا مردم تابع مسئولان و متولیان خود هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه مردم اقوام مختلف کشور با توجه به آداب و رسوم مختلف فرهنگ‌های متعددی را شکل می‌دهند، گفت: اسلام با توجه به نگاه همه‌جانبه‌ای که دارد می‌تواند این فرهنگ‌های مختلف را تقویت کند.
اقبال عباسی عدالت و نشاط اجتماعی را دو مؤلفه مهم پیشرفت جوامع برشمرد و افزود: در کشور ما به برکت فرهنگ اصیل اسلامی نشاط وجود دارد اما توسعه و پیشرفت کم است.
وی عنوان کرد: تعلیم و تربیت و کار و تلاش دو وظیفه مهم است که باید فرزندانمان را به سمت آن‌ها سفارش کنیم.

captcha