صداقت، امانت و رفاقت؛ مثلث رفتاری خانواده سبز فاطمی
کد خبر: 3664004
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
حجت‌الاسلام شاملی بیان کرد:

صداقت، امانت و رفاقت؛ مثلث رفتاری خانواده سبز فاطمی

گروه فرهنگی: دانشیار جامعه المصطفی العالمیه مثلث رفتاری خانواده سبز فاطمی را شامل سه رفتار صداقت، امانت و رفاقت دانست و اظهار کرد: دروغ، خیانت و مخالفت سه تهدید جدی زندگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام عباسعلی شاملی، فارغ‌التحصیل دانشگاه مک گیل کانادا و دانشیار جامعه المصطفی العالمیه، صبح امروز 24 آبان در همایش الگوی خانواده مسلمان که در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد، گفت: الگوی خانواده یکی از مباحث مهم بین‌المللی است که به یک بحران تبدیل شده است.
وی با اشاره به آیه 21 سوره روم، افزود: در جامعه‌ای که پر از فراز و نشیب است خانواده مأمن مهمی برای رسیدن به آرامش است.
حجت‌الاسلام شاملی یکی از شاخص‌های خانواده مسلمان و ایده آل را احساس آرامش اعضای خانواده دانست و اظهار کرد: آرامش با مودت و رحمت در بین اعضای خانواده به وجود می‌آید.
دانشیار جامعه المصطفی العاملیه با بیان اینکه مودت و رحمت حقیقتی است که توسط تصمیم، اندیشه و عمل انسان‌ها شکل می‌گیرد تصریح کرد: مودت و رحمت پیش‌نیاز تحقق آرامش است.
وی با تأکید بر اینکه فرق بین آرامش و آسایش مانند فرق بین فرهنگ و تمدن است، خاطرنشان کرد: رضامندی در زندگی به کم یا زیاد بودن داشته‌ها نیست بلکه به خوب دیدن و درک درست ویژگی‌های خود است.
حجت‌الاسلام شاملی افزود: اولین سنگ بنای ایجاد مودت و رحمت بین اعضای خانواده آگاهی از حقوق و وظایف دوطرفه است.
وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند: «ابراز محبت بین زن و شوهر صدقه برجسته‌ای نزد خداوند است»، گفت: ابراز محبت دومین سنگ بنای ایجاد مودت و رحمت است و باعث الگوبرداری فرزندان می‌شود.
دانشیار جامعه المصطفی العالمیه مثلث رفتاری خانواده سبز فاطمی را شامل سه رفتار صداقت، امانت و رفاقت دانست و اظهار کرد: دروغ، خیانت و مخالفت سه تهدید جدی زندگی است.


captcha