اختصاص رتبه 6 کشوری در اخذ سند برای موقوفات و رقبات آذربایجان غربی
کد خبر: 3664068
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
حجت الاسلام جوانبخت خبر داد:

اختصاص رتبه 6 کشوری در اخذ سند برای موقوفات و رقبات آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر آذربایجان غربی در سند دار کردن موقوفات و رقبات جزء استان های برتر کشور بوده و رتبه 6 را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، روزگذشته 24 آبان ماه حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه های اداره اوقاف در هفت ماهه سال جاری اظهار کرد: امسال موافقت نامه ای به مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون و 500 هزار تومان جهت ساخت و ساز عمرانی مساجد و مصلی ها با استانداری بسته شد.

وی با اشاره به مصوبات اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در زمینه بازسازی مساجد و جذب اعتبارات دولتی افزود: سال گذشته مبلغ 4 میلیارد تومان موافقت نامه با استانداری مصوب شده که تنها 700 تا 800 میلیون تومان آن برای ساخت و ساز عمرانی و فضاهای گردشگری و مذهبی اختصاص یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: در جهت تکمیل مساجد استان مبلغ یک میلیارد و 460 میلیون تومان مصوب شده و برای خود ادارات اوقاف استان مبلغ 347 میلیون و 500 هزار تومان مصوب شده است.

وی در رابطه با سندار کردن موقوفات آذربایجان غربی عنوان کرد: امسال در استان 700 هزار موقوفه و رقبه اخذ سند مالکیت شده و تا پایان سال جاری 400 هزار موقوفه که فاقد سند بوده سند دار خواهد شد.

حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: برای تکمیل دانشکده علوم قرآنی در آذربایجان غربی 600 میلیون و برای تکمیل فضاهای مذهبی و گردشگری در استان یک میلیارد تومان مصوب شده است.

وی در راستای به روز رسانی اسناد اجاره و حقوق موقوفات در 7 ماهه سال جاری، تصریح کرد: 1900 سند اجاره موقوفات تجدید شده و در این میان 1700 سند اجاره منقضی شده نیز دوباره تجدید سند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص هزینه های استفاده شده، 7 ماهه سال جاری برای بازسازی موقوفات استان تاکید کرد: در راستای حفظ و نگهداری رقبات و موقوفات، 400 میلیون تومان برای بازسازی و مرمت موقوفات در تمامی شهرستان های استان هزینه شده است.
captcha