رسالت دستگاه‌های حاکمیتی هموار کردن مسیر برای فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3664127
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

رسالت دستگاه‌های حاکمیتی هموار کردن مسیر برای فعالیت‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، رسالت دستگاه‌های حاکمیتی را تسهیل و هموار ساختن مسیر برای فعالیت‌های قرآنی دانست و اظهار امیدواری کرد با وجود ظرفیت‌های فراوان در استان شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی استان، وحدت،‌ انسجام و داشتن چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی را از عوامل موثر در تقویت فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: تمسک ما به آموزه‌های قرآنی باید معرفت بار و عمیق باشد تا در مواجهه با چالش‌های مختلف پاسخگو بوده و در برابر آسیب‌ها و گزندها ایمن و مقاوم باشیم.

وی، از مدیران و فعالان مؤسسات قرآن و عترت خواست تا با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین شاخص‌های حرکت و توسعه و همچنین‌ ترسیم یک چشم انداز و افق مناسب در تقویت کمی و کیفی جریان قرآنی استان، اهتمام نمایند.

وی توسعه، ترویج و تعمیق فعالیت‌های قرآنی را از اهم فعالیت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: مشارکت عمومی از چالش‌های اساسی حوزه فرهنگ است و مؤسسات باید پیگیر این مساله باشند.

محمدپور از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت حمایت از اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت و واگذاری کارهای اجرایی مانند برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به این مؤسسات خبر داد.

وی رسالت دستگاه‌های حاکمیتی را تسهیل و هموار ساختن مسیر برای فعالیت‌های قرآنی دانست و اظهار امیدواری کرد با وجود ظرفیت‌های فراوان در استان شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: برنامه‌هایی که در حوزه علوم قرآنی اتفاق می‌‌افتد باید به معرفت افزایی و عمق بخشی فعالیت‌های قرآنی کمک نماید.

وی همچنین خواستار همگانی شدن فعالیت‌های قرآنی در جامعه شد.

در این نشست مدیران مسئول مؤسسات قرآن و عترت به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات خود برای تعالی بخشی فعالیت‌های این حوزه پرداختند.

captcha