مراکز علمی و تربیتی برای رفع نیازهای اجتماعی همگام باشند
کد خبر: 3664130
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

مراکز علمی و تربیتی برای رفع نیازهای اجتماعی همگام باشند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در نظام اسلامى، علم و دین همگام حرکت می‌کنند و این یعنی وحدت حوزه و دانشگاه وحدت شکلی نیست و مراکز علمی و تربیتی برای رفع نیازهای اجتماعی باید حرکتی واحد دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مسئولان حوزه‌های علمیه استان با بیان اینکه مراکز علمی و تربیتی هدفی مشترک دارند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که مراکز علمی و آموزشی با همفکری هم در ارتباط با مبانی معرفتی، ارزش های انقلاب و ارزش فرهنگی و جهت رفع نیاز های علمی اجتماعی اقدامی مشترک داشته باشند.

وی، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه، یعنى وحدت در هدف و مقام معظم رهبری در تبیین آن می فرمایند؛ هدف حوزه و دانشگاه این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ اسلامىِ پیشرفته‌ى مستقل، جامعه‌ى امام، جامعه‌ى پیشاهنگ، جامعه‌ى الگو حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تحول را در ذهن و عمل مردم رویکرد اصلی اقدامات مشترک حوزه و دانشگاه است افزود: تقویت روشنفکری دینی و افزایش هم اندیشی و تعاملات فکری بین حوزه و دانشگاه با رشد و شکوفایی جامعه مدنی و اسلامی را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، راه حل مشکلات و بقاء استقلال را درگرو وحدت روشنفکران و تحصیل کننده‌های حوزه و دانشگاه دانست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید در قالب آیین‌های نکوداشت مقام علمی بزرگان حوزه و دانشگاه گرامی داشته شود، خاطرنشان کرد: آیین بزرگداشت علامه جعفری اول آذرماه سال جاری به همت دانشگاه هنر اسلامی برگزار می‌شود و این مهم باید در مورد دیگر شخصیت‌های علمی و دینی هم مورد توجه قرارگیرد.

در ابتدای این دیدار رؤسای دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه به بیان نکته نظرات خود در خصوص ارتقای سطح همکاری‌های حوزه و دانشگاه پرداختند.

شایان ذکر است ایجاد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، برگزاری نشست‌های مشترک بین اساتید حوزه و دانشگاه و ایجاد کارگروهی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه جهت ارتقاء سطح همکاری های مراکز علمی و دینی از مصوبات این نشست بود.

captcha