خدمات نمازخانه‌های میان راهی امام رضا(ع) به زائران پیاده
کد خبر: 3664182
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

خدمات نمازخانه‌های میان راهی امام رضا(ع) به زائران پیاده

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل مجموعه نمازخانه‌های میان راهی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام دهه آخر صفر، نمازخانه‌های میان راهی حضرت امام رضا(ع، خدمات متنوعی را به کاروان‌های زیارتی و زائران پیاده رضوی ارائه می‌دهد.

حمزه سپهریان، مدیر عامل مجموعه نمازخانه های میان راهی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: ایام پایانی دهه صفر، زائران حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) از اقصی نقاط کشور به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند که زائران با اقامت در نمازخانه‌های میان راهی امام رضا(ع) پس از بهره‌مندی از امکانات رفاهی و تجدید قوای جسمی و روحی با روحیه‌ای مضاعف به آستان بوسی هشتمین امام همام رهسپار می‌شوند.
مدیرعامل مجموعه نمازخانه‌های میان راهی آستان قدس رضوی با بیان آمادگی کامل مجتمع‌های میان راهی برای ارائه خدمات به زائران حضرت امام رضا(ع)، عنوان کرد: زمان اجرای طرح خدمت‌‌رسانی به زائران پیاده از اربعین حسینی تا روز شهادت امام رضا(ع) است که این خدمات به‌ صورت شبانه‌‌روزی و رایگان به زائران ارائه می‌‌شود.
وی ادامه داد: 11 نمازخانه میان راهی امام رضا(ع) در دیهوک، اسلامیه، فیض آباد(محور گناباد ـ تربت‌حیدریه)، رباط سفید (محور تربت‌حیدریه ـ مشهد)، کاهک (دروازه ورود به خراسان رضوی از غرب کشور)، خضری (محور قاین ـ گناباد)، دشت گلستان(دروازه ورود به خراسان شمالی از شمال کشور)، بردسکن (محور بردسکن ـ خلیل آباد)، مزداوند (محور سرخس ـ مشهد)، چناران و تربت‌جام، تمهیدات ویژه‌ای برای استقبال از زائران پیاده و کاروان‌های زیارتی اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه سایر مجتمع‌های میان راهی نیز مهیای پذیرایی از زائران امام مهربانی‌ها هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع‌های میان راهی آمادگی کامل جهت ارائه فعالیت‌های مطلوب فرهنگی و خدماتی و پذیرایی از کلیه کاروان‌ها و زائران پیاده حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) را دارد و جلسات هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، خیران و تشکل‌های مردم نهاد در نقاط مختلف در حال برگزاری است تا بهترین امکانات و خدمات در اختیار زائران قرار گیرد، ضمن اینکه کلیه نیروهای مؤسسه با تمام توان در خدمت زائران هستند.
وی ضمن تبیین جایگاه و تاثیر زیارت با پای پیاده در جامعه، پیاده‌‌روی دهه آخر صفر را جلوه‌ای از عشق و معرفت به حضرت امام رضا(ع) دانست و با ارائه رهنمودها و توصیه‌های لازم در خصوص ارتقای کیفیت تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته ضرورت و اهمیت خدمت‌رسانی به زائران پیاده تأکید کرد: ارتقای کیفیت تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته در نمازخانه‌ها از جمله اولویت‌های ما در ارائه خدمات به زائران است.
سپهریان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اجتماعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی اعم از سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و توزیع بسته‌های متبرک و فرهنگی را از جمله برنامه‌های مجتمع‌های میان راهی در زمان دهه پایانی صفر عنوان کرد.
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: امسال تدارکات لازم برای تهیه غذای گرم در مجتمع‌های میان راهی فراهم شده است و امدادگران نیز در نمازخانه ها حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: متصدیان و خادمان این نمازخانه‌های میان راهی، با روی گشاده در بدو ورود به زائران به استقبال ایشان خواهند رفت و با اهدای بسته‌های متبرک آنها را بدرقه خواهند کرد.
captcha