آخرین درس پیامبر(ص) برای صاحبان مقام
کد خبر: 3664248
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

آخرین درس پیامبر(ص) برای صاحبان مقام

گروه شبکه اجتماعی: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با انتشار پستی در کانال شخصی خود در تلگرام از آخرین درس پیامبر(ص) برای صاحبان مقام سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با انتشار پستی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: روزهای آخر عمر محمد(ص)، ایام سختی برای مدینه بود. یکی از آن روزها پیامبر(ص) از بستر برخاست و با تکیه بر عصایش به مسجد رفت تا درس بزرگی را به حاکمان بیاموزد.

او خود اگر چه اهل گذشت و بخشش بود و به رغم ظلم هایی که در حقش می کردند، کینه ای به دل نمی گرفت، در جمع مردم گفت: پروردگار حکم کرده و سوگند خورده که از ستم هیچ ستمکاری نخواهد گذشت. شما را سوگند به خداوند، هر کسی که مظلمه ای بر عهده محمد دارد، برخیزد و مرا قصاص کند که قصاص او در دنیا از قصاصش در آخرت در برابر فرشتگان و پیامبران محبوب تر است.

شخصی به نام سواده بلند شد و گفت: ای رسول خدا، از سفر طائف برمی گشتی و سوار بر شتری بودی، تازیانه را بلند کردی که بر شتر بزنی ولی به شکم من اصابت کرد.

پیامبر(ص) بلال را صدا زد و فرمود: ای بلال، برخیز و به خانه برو و همان تازیانه را بیاور.
بلال رفت و برگشت و تازیانه را به سواده داد ...

اگر چه سواده در مقابل عدالت طلبی و اینهمه افتادگی پیامبر(ص) منقلب شد و به جای تازیانه، او را بوسید، اما باید اندیشید به درسی که پیامبر(ص) در آخرین روزهای عمر به امتش داد...

و مهم ترین درسی که به حاکمان و صاحبان مقام داد از اینکه بترسند اگر ظلمی ولو ناخواسته بر احدی روا کرده باشند ...
captcha