سنت حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3664261
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

سنت حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از ضروریات جامعه امروز ورود به مباحث موقوفات بر اساس نیازهای روز است و این سنت حسنه باید بعنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه وقف در جامعه کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد گفت : وقف یکی از برترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم و سنتی حسنه که از ضروریات جامعه است و باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی، با اشاره به نامگذاری ۲۷صفر به عنوان روز وقف افزود: وقف از برکات پیروزی انقلاب اسلامی، سرمنشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه بوده است.

وی عمل به وقف را از سوی مردم مهمترین راه گسترش فرهنگ وقف دانست و اظهار کرد: مسئولان مذهبی و فرهنگی می‏‌توانند با یک برنامه ‏ریزی صحیح و رویکرد اصولی در جهت ‏دهی افکار عمومی به سمت فرهنگ وقف مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: وقف از افتخارات دین اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره‏ی پیامبر (ص) و ائمه (ع) به آن توجه فراوان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برای رفع محرومیت‏‌های مادی و معنوی تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه افراد خیّر توصیه می‌کنم از اموال خود در راه دین خدا و امور اجتماعی وقف کنند.

وی، وقف را یکی از برترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم و از ضروریات جامعه در عصر حاضر دانست و گفت: عمل به وقف مهمترین راه گسترش فرهنگ وقف است، متولیان موقوفات می‏توانند با یک برنامه‏ریزی صحیح و رویکرد اصولی در جهت‏دهی افکار عمومی به فرهنگ وقف مؤثر باشند.

همچنین حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 50 وقف جدید به ثبت رسیده است، ضمن این‌که به صورت جدی برای سنددار کردن تمامی موقوفات وارد عمل شده ایم.

captcha