جلوگیری آمریکا از کمک سایر کشورها به مناطق زلزله زده ایران، اوج قساوت آن ها را نشان می دهد
کد خبر: 3664281
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

جلوگیری آمریکا از کمک سایر کشورها به مناطق زلزله زده ایران، اوج قساوت آن ها را نشان می دهد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه مدعی حقوق بشر از کمک رسانی سایر کشورها به مردم زلزله زده غرب کشورمان جلوگیری کرده و این اوج قساوت و رذالت دشمنان اسلام است، بر یاری رساندن و ساماندهی وضعیت زندگی مردم کرمانشاه تاکید و از مردم خواست با تمام توان برای ارسال کمک همت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه موقت بجنورد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بجنورد در محل مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: هوای این روزهای کرمانشاه و مناطق غربی کشور به زیر صفر درجه کاهش یافته و هموطنانمان نیازمند یاری و کمک های مردمی هستند.
وی همدلی، وحدت، نو دوستی و امید را از بارزترین ویژگی هایی دانست که روزهای اخیر مردم کشور برای یاری رساندن به هم نوعان زلزله زده خود به نمایش گذاشتند.
وی ضمن قدر دانی از همت مردم که جلوتر از مسئولین با کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای یاری رساندن کمر همت بستند، تاکید کرد: مردم مناطق زلزله زده نیازمند سرپناه و مسکن در هوای سرد هستند و باید کمک ها در این جهت پیش برود.
امام جمعه موقت بجنورد در روز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن(ع) به برخی از ویژگی های رفتاری پیامبر و امام دوم شیعیان اشاره کرد و در هم آمیختن امید، صبر، و توکل، تحمل شکنجه و آزار و اذیت و مبارزه با جهل و خرافه گرایی را از ویژگی های حضرت محمد(ص) برشمرد.
حجت الاسلام نوری صبر و تحمل سختی های پیامبر گرامی اسلام در شعب ابیطالب در روزهای نداشتن یار و یاور، را نمونه ای بزرگ از مقاومت در برابر تحریم و سختی ها عنوان کرد و افزود: این سه سال محاصره اقتصادی درسی به همه مسلمانان داد که اگر در برابر سختی ها مقاوم باشیم، پیروزی و نصرت به ارمغان خواهد آمد.
وی اضافه کرد: حضرت محمد(ص) تقوا را معیار برتری امت خود دانست و با از بین بردن تبعیض رفتاری از خشونت، ظلم، ترور جلوگیری کرد و برای انسان ها درس آزادگی، عدالت، برابری و بندگی خداوند را به ارمغان آورد.
خطیب نماز جمعه بجنورد از مهم ترین نکات اخلاقی پیامبر اسلام را عمق محبت ایشان نسبت به ضعیفان و مردم کم بضاعت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مسئولین جامعه با تاسی از این شخصیت برجسته، مهربانی و عدالت را سرلوحه امور خود قرار داده و سفره خود را از محرومان جامعه جدا نکنند.
حجت الاسلام نوری با اشاره به زندگی پر فراز و نشیب و مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) نیز یادآور شد: این امام همام در دوره زمانی خویش کامل تنها بود حتی در خانه خود نیز یاوری نداشت و همین مسائل برای حفظ دین خدا سبب صلح با معاویه شد.
وی با بیان اینکه صلح برای زنده نگداشتن دین خدا اوج ایثار و تدبیر امام را نشان می دهد، بر عهد شکنی معاویه در این صلح اشاره کرد و گفت: دشمنان خدا عهد شکنند و در هیچ موقعیت زمانی نباید به دشمن اعتماد کرد.
وی یادآور شد: آمریکا نیز به هیچ یک از تعهدات خود در برجام پایبند نشد و این درس را به همه دنیا داد که ظالمان و دشمنان هیچگاه قابل اعتماد نمی باشند.
حجت الاسلام نوری با اشاره به ایام شهادت امام رضا(ع) نیز تصریح کرد: مامون با فرا خواندن امام به طوس خواست که تمام اشتباهات و فساد حکومت خود را متوجه امام نموده و ذهن شیعیان را منحرف سازد اما امام رضا(ع) با جدا ساختن زندگی خویش از سیاست این اجازه را به وی نداد.
امام جمعه موقت بجنورد اضافه کرد: در این شرایط امام رضا(ع) با انتخاب زندگی در مسجد ارتباط خویش را با شیعیان و مردم تقویت کرد و با تاکید بر اینکه برای دفاع از ولایت به طوس آمدم، ستم ها و نقشه های شوم حاکم ظالم را نقش بر آب کرد.
captcha