ضرورت توجه ویژه به استعدادهای چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3664318
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
حجت الاسلام نکونام:

ضرورت توجه ویژه به استعدادهای چهارمحال و بختیاری

گروه سیاسی: خطیب جمعه شهرکرد بیان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان مستعد است و باید به شدت مورد توجه قرار گیرد تا جایگاه خود را به عنوان‌ یک استان توسعه یافته پیدا کند و اگر به مسائل و عمران‌ و آبادانی توجه شود قطعاً فرصتی برای کسانی که بخواهند مسئولان را به حاشیه‌ بکشانند‌ نمی‌ماند‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 26 آبان ماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: حادثه کرمانشاه حادثه عظیمی بود اما بحمدالله مردم‌ و مسئولان به‌ ویژه سپاه برای کمک به مردم‌ این مناطق ورود پیدا کردند و سپاه خوش درخشید، برای بازسازی این مناطق مقرر گردید 120 مسکن توسط سپاه استان احداث شود که باید مردم هم به سپاه کمک کنند‌.
وی با اشاره به آیاتی از سوره واقعه،‌ افزود: فقرزدایی یک اثر مهم این سوره است و پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید این سوره تذکر دهنده و یادآور کننده‌ است و کسی که با سوره واقعه مأنوس‌ باشد جز غافلان محسوب نمی‌شود.
خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه 6 آیه نخست این سوره از اهمیت روز قیامت می‌گوید، بیان کرد: قیامت یک واقعه حتمی است و قیامت در انتظار شما است، برخی‌ها هنوز باور نکردند و غافل هستند و گوش نمی‌کنند اما بالاخره‌ این‌ واقعه می‌آید.  قیامت دو خصوصیت دارد که عده‌ای را بالا می‌برد و به ارج‌ می‌رساند‌ و عده‌ای را به ذلت و قعر جهنم‌ می‌برد‌.
حجت الاسلام نکونام  با اشاره به هفته بسیج خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نگاه نافذ و عمیق خود همه آنچه را لازم‌ بود در درون انقلاب نهادینه‌ کرد و به فضل الهی  بسیج مثل یک درخت تنومند شده و توانستیم‌ فرهنگ بسیجی را به کشورهای دیگر صادر کنیم‌ به گونه‌ای که در سوریه نیروهای‌ مردمی‌ شکل گرفته و حافظ منافع‌ خود و اسلام‌ شده‌اند‌.
وی با بیان اینکه ما با داشتن بسیج قوی و قدر هستیم‌، گفت: بسیج را مغتنم‌ بشمارید و بسیج را همگانی کنید به گونه‌ای که روحیه بسیجی به صورت گسترده در همه جا مشاهده شود تا مبادا کسی گرفتار شقاوت و نوعی انحراف فکری شود‌.
خطیب جمعه شهرکرد تصریح‌ کرد: بسیجی بودن مایه افتخار و بالندگی ما است و در خدمت شجره طیبه بودن افتخار است، دشمن می‌خواهد این شجره را کمرنگ کند اما بسیج از درون ملت جوشیده و سپاه متولی قدر و قدرتمند آن است. امیدواریم روز به روز بر تشکل‌های آن افزوده شود‌.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به زلزله‌ اخیر کرمانشاه‌ ادامه داد: این حادثه یک آزمون از سوی خداوند بوده که باید هم مردم‌ و هم مسئولان از این آزمون به خوبی خارج‌ شوند و نباید عملی انجام‌ دهند که نمره بد از خداوند کسب کنند‌.
وی‌ با آرزوی توفیق برای استاندار جدید چهارمحال و بختیاری گفت:  فردا استاندار استانمان نخستین سفر خود به روستاهای دور افتاده را آغاز می‌کند تا با مشکلات مردم‌ آشنا شوند‌.
خطیب جمعه شهرکرد بیان کرد: استان‌ ما یک استان مستعد است و باید به شدت مورد توجه قرار گیرد تا جایگاه خود را به عنوان‌ یک استان توسعه یافته پیدا کند و اگر به مسائل و عمران‌ و آبادانی توجه شود قطعاً فرصتی برای کسانی که بخواهند مسئولان را به حاشیه‌ بکشانند‌ نمی‌ماند‌.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به 28 ماه‌ صفر و ارتحال پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان‌ کرد: باید در دهه آخر ماه صفر تبلیغات و برنامه‌های بیشتری‌ در نظر گرفته شود اما‌متاسفانه این مسئله در استان ما کم‌ رنگ است‌.
وی با اشاره به اینکه انسان باید در راه ولایت فقیه باشد، گفت: هر کس در مسیری غیر از این قرار گیرد در مسیر زلالت‌ است‌، مگر می‌شود انسانی مؤمن باشد و از ولایت فقیه اطاعت نکند‌.
خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به توطئه جدید دشمن در منطقه افزود: دشمن نخست وزیر یک کشور را مجبور می‌کند تا استعفا دهد به دلیل این است که می‌خواهد‌ ثبات یک کشور را به هم بریزد اما امت نبوی در برابر این توطئه‌ها ایستادگی‌ و مقاومت می‌کند‌.

captcha