همبستگي آحاد مختلف جامعه در كمك به زلزله‌زدگان كرمانشاه ستودني است
کد خبر: 3664323
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
امام جمعه موقت قزوين:

همبستگي آحاد مختلف جامعه در كمك به زلزله‌زدگان كرمانشاه ستودني است

گروه سياست و اقتصاد: امام‌جمعه موقت قزوین گفت: زلزله غرب كشور فاجعه سنگینی است اما باید خدا را شکرگزار بود چرا كه مردم و دولت پاي كار آمدند؛ سپاه و ارتش زیباترین وحدت را در انجام این عملیات به نمایش گذاشتند و نهادهای مختلفی مثل کمیته امداد و هلال‌احمر، اصناف و مردم کوچه و بازار در صحنه حاضر هستند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: بار دیگر خودم و همه شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم و این سخن امام مجتبی (ع) را به‌تناسب که بهترین توصیه به تقوا از لسان این معصوم است امام مجتبی فرمودند: «همه شمار را به تقوای الهی و به تفکر دعوت می‌کنم.» تفکر در شناخت خداوند مسئله امامت، برکات امامت و نبوت، در نبوت، تفکر در تکالیف و آنچه موجب سعادت و خیر ماست در همه این مقوله‌ها باید فکر کرد.
وی ادامه داد: امام حسن (ع) فرمودند «تفکر پدر و مادر همه خیرات است.» اگر کسی می‌خواهد به خیری برسد از فکر و به کار بستن عقل خودداری نکند. از این راه می‌توانیم به خیر و سعادت برسیم.
امام‌جمعه موقت قزوین در اشاره به وقوع زلزله در هفته گذشته خاطرنشان کرد: در این حادثه به جمع کثیری از برادران و خواهران ما صدماتی وارد شد آمارها از تعداد کشته‌های زلزله متفاوت است حدود 450 نفر در این حادثه فوت کردند، امام در برخی از اخبار 434 و گاهی 470 کشته نیز اعلام‌شده است که خداوند آن‌ها را قرین رحمت خود کند.
وی اعلام کرد: حدود 7 هزار نفر نیز مجروح شدند تا این لحظه هزار و 500 واحد مسکونی هم تخریب‌شده است. این فاجعه سنگینی است اما باید خدا را شکرگزار بود چرا كه مردم و دولت پاي كار آمدند. سپاه و ارتش زیباترین وحدت را در انجام این عملیات به نمایش گذاشتند و همه این عزیزان درصحنه حاضر هستند. نهادهای مختلفی مثل کمیته امداد و هلال‌احمر، اصناف و مردم کوچه و بازار که خود در سختی هستند کمک‌هایی را تقدیم کردند که پیوسته در حال ارسال است.
حجت‌الاسلام قابل مطرح کرد: در حال حاضر فصل سرما و آغاز بارش‌ها و برف است و منطقه غرب هم منطقه سردسیر و کوهستانی است و خودمان را یک‌لحظه جای آن خانواد‌ه‌ها بگذاریم. سازمان هواشناسی هشدار می‌دهند که امکان بارش باران دارد که این امر هوشیاری و کمک‌های بیشتری را می‌طلبد.
وی تأکید کرد: وزارت امور خارجه برای رفع محاصره مردم یمن تلاش کند چراکه یک‌میلیون نفر در معرض وبا و گرسنگی هستند و هرروز بیش از 100 کودک جان می‌سپارد.
امام‌جمعه موقت قزوین تصریح کرد: سازمان بی‌خاصیت ملل فقط یک بیانیه ملتمسانه می‌دهد آن‌ها هم گوش نمی‌دهند. وقتی کسی به قلدران عالم تکیه دهد حقوق بشر چیست؟ کسی نیست به درد مردم برسد. مردم یمن سه سال است که در محاصره قرار دارند اما این محاصره به تازگي افزون‌شده است و محاصره هوایی، زمینی و دریایی را شامل می‌شود و جلوی دریافت همه امکانات را گرفتند.
وی با اشاره به گربه‌رقصانی فرانسوی‌ها تشریح کرد: به عقیده بنده اتحادیه اروپا به‌تناسب سیاست تقسیم وظایف کردند و بر اساس سیاست و برد خود هرروز یکی را به میدان می‌فرستند. مسئولین ما از ژست ایران‌دوستی که رئیس‌جمهور فرانسه در آمریکا گرفت خوششان آمد و کوتاه آمدند.
حجت‌الاسلام قابل بابیان اینکه اخیراً رئیس‌جمهور فرانسه و وزیر امور خارجه‌اش به منطقه آمدند و چند نسبت بد نیز به ایران دادند، افزود: آن‌ها عنوان کردند که موشکی که یمنی‌ها شلیک کردند ایرانی بوده است، آقای رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ و جلسه کجا دیدید که این موشک ساخت ایران بوده است؟ در پاسخ باید گفت که دریچه علم بسته نیست در ضمن آن‌ها اظهار کردند باید موشک‌های ایران محدود شود، خب عربستانی‌ها هم برای آن‌ها کف زدند.
وی ادامه داد: دخالت بعدی آن‌ها این بود که علیرغم همه وعده‌ووعیدها توتال اعلام کرد اگر امریکا تحریم‌ها را سفت بگیرد ما در قرارداد گازی خود با ایران تجدیدنظر می‌کنیم. این یعنی اینکه سر هیچ قولی نیستند چرا ما باید وعده و قول این‌ها را بپذیریم؟ چرا باید هر چه که داریم در طبق اخلاص بگذاریم؟ بعضی از مسئولین گویا از چهره مهندسان ایران خوششان نمی‌آید؟ چرا تعمیر در فرودگاه مشهد را به غربی‌ها واگذار کردید؟ حالا هم برای موشک‌ها و هم برای دیگر وسایل ما حرف می‌زنند.
امام‌جمعه موقت قزوین توضیح داد: اتحادیه اروپا 70 نفر را به‌عنوان تجارت به ایران فرستاده است اما گفتند ما باید یک دفتر نیز در اینجا تأسیس کنیم، بعضی‌ها بوق و کرنا کردند که 37 کشور می‌خواهند در ایران دفتر برپا کنند در پاسخ به آن‌ها باید گفت همه این 37 کشور در ایران سفارت دارند و برپایی این دفتر دیگر برای چیست؟ این‌ها اول اعلام کردند ما باید ببینیم مبادا حقوق بشر در ایران رعایت نشود؟ مبادا به هم‌جنس‌بازان میدان داده نشود، مبادا اصحاب فتنه را اذیت کنید. معلوم شد که پدربزرگ فتنه کیست و آن‌ها به چه کسی امید بستند. عجیب این است که بعضی‌ها بیدار نمی‌شوند.
وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این چند روز دو موضع خوب گرفت که باید در همین‌جا از وی تشکر کنم. یکی عنوان کرد که آمریکایی‌ها به کره شمالی می‌گوید بیایید مذاکره کنید مگر دیوانه هستند با شما مذاکره کنند. همچنین رئیس‌جمهور دو روز قبل نیز گفتند که «هر وقت پای آمریکایی‌ها، انگلیس و فرانسه به منطقه باز می‌شود یک فتنه‌ای برپا می‌شود».
حجت‌الاسلام قابل اضافه کرد: ای‌کاش این تحلیل 4 سال قبل پیش می‌آمد آن روز که رهبری گفتند به این‌ها اعتمادی نکنید گوش ندادند. امروز که می‌بینیم که اراک بسته‌شده است و مواد هسته‌ای را به دست خود از بین بردیم و سانتریفیوژها را جمع کردیم و آن‌ها سر هیچ تعهدی نیستند و مرتب ایراد می‌گیرند که توتال نیز نمونه آن است اگر از نصف راه برگردیم خودش ارزشمند است. باید دست بر زانوی خود گذاشته و حرکت کنیم و کسی دلسوزتر از خود ما برای ما نیست تا این مملکت را با این مردم وفادار و عزیز نگه‌داریم.
وی گفت: مناسبت دیگری که در این ایام وجود دارد، دخالت سعودی‌ها در لبنان و امور عراق است. به نخست‌وزیر عراق گفتند ایرانی‌ها را از عراق بیرون کنید. امروز هم اعلام کردند ما به‌زودی کنفرانسی از مخالفین سوریه در سعودی برگزار خواهیم کرد شما 7 سال است که توطئه می‌کنید معلوم می‌شود دلار از شاهزادگان بازداشتی درآوردند تا به مخالفین بدهند تا منطقه دیگری را به آشوب بکشند.
امام‌جمعه موقت قزوین عنوان کرد: امروز خود کشورهای اروپایی به هم هشدار می‌دهند مهره‌های اصلی تروریست‌ها توسط آمریکا فراری داده می‌شوند این‌ها به کجا می‌روند ما امیدواریم این‌ها بلای جان شما شوند.
وی مطرح کرد: سالروز آغاز قیام توابین در این هفته قرار دارد که هم یک ارزش و یک تأسف است. ارزش از آن بابت که مسلمان‌هایی بیدار شدند و از یاری نکردن پسر پیامبر توبه کردند و تأسف از این بابت که به‌موقع نبود و آن نتیجه‌ای که بایست گرفته می‌شد نشد. اگر 4 هزار توابین به یاری امام حسین می‌آمدند قضیه کربلا ممکن بود رنگ دیگری به خودش بگیرد.
حجت‌الاسلام قابل ضمن گرامیداشت آزادی سوسنگرد، آن را حاصل تلاش و زحمت همه شهیدان و دانست و افزود: در هفته گذشته نیز سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم را داشتیم و باید این نکته را یادآور شد که اگر می‌بینید ترسی از موشک‌ها به جان دشمن افتاده باید آن را حاصل تلاش این شهید دانست.
captcha