استاد فاطمیان؛ پیش‌قراول حفظ قرآن در ایران معاصر/ رفتارش «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» بود
کد خبر: 3664325
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
عبایی تأکید کرد:

استاد فاطمیان؛ پیش‌قراول حفظ قرآن در ایران معاصر/ رفتارش «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشور با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی مرحوم استاد سیدمهدی فاطمیان گفت: رفتار این استاد بزرگوار طبق حدیث «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» بود.

رفتار استاد فاطمیان «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» بود/ اولین پیش‌قراول حفظ قرآن در ایران معاصر
عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی کشور با حضور در مراسم تشییع سیدمهدی فاطمیان، حافظ کل قرآن که صبح روز جمعه، ۲۶ آبان، همزمان با سالروز درگذشت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) برپا شد، طی گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه خصایص اخلاقی مرحوم فاطمیان اظهار کرد: رفتار این استاد بزرگوار طبق حدیث «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» بود.
وی ادامه داد: کل وجود ایشان قرآن و هرچه داشت در اختیار قرآن بود. به خاطر دارم ایشان پیش از آنکه بنای منزل خود را تکمیل کنند، در محل منزل خود چادری برپا و اتاقکی ایجاد کرده بود و قرآنیان را به ویژه طی روزهای جمعه هر هفته در این چادر جمع می‌کرد و برای ایشان برنامه و درس قرآنی داشت.
داور بین‌المللی مسابقات قرآن تصریح کرد: مرحوم استاد فاطمیان به تمام معنا خادم قرآن بود و کل وجودش مملو از اخلاق قرآنی و اهل بیت(ع) و مقتدای ایشان نیز ائمه اطهار(ع) بودند و همواره نیز قرآن را با عترت و اهل بیت(ع) در کارها و سخنان خود در نظر داشت.
پیشکسوت قرآنی کشور افزود: به خاطر دارم در مسابقات و مسافرت‌ها به ویژه چند سفر حج که بنده افتخار داشتم با ایشان همراه باشم، مرحوم استاد همواره می‌خواست تا ثابت کند که قرآن گره‌گشای کل مشکلات انسانیت و بشریت است لذا همیشه تأکید می‌کرد که کاری کنید که از من در هر زمینه‌ای که می‌خواهند سؤال کنند و هنگامی که در هر رابطه‌ و موضوعی از ایشان سؤال می‌شد، آن مرحوم آیه قرآنی مربوط به آن موضوع را ارائه داده و پاسخ سؤالات را از طریق قرآن بیان می‌کردند.
عبایی در ادامه اظهار کرد: ایشان اولین پیش‌قراول حافظان و کل کار حفظ قرآن در ایران در دوره معاصر بودند. بنده اولین بار در سال 1348 که در سفر کربلای معلی و در جلسه پدر استاد سیدمهدی سیف، مرحوم استاد حاج سیدحسن سیف حضور داشتم، نام مرحوم فاطمیان را شنیده و با آن آشنا شدم؛ چراکه مرحوم استاد سیدحسن سیف می‌فرمودند که شاگردی در تهران دارم که حافظ کل قرآن است و کل قرآن را با شماره حفظ است و اولین فردی است که در ایران آیات قرآن کریم را با شماره نام‌گذاری و حفظ کرده است و این شاگرد نیز مرحوم استاد فاطمیان بودند.
پیشکسوت قرآنی کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: بنده پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتخار داشتم که مرحوم استاد فاطمیان را که از خارج از کشور به ایران آمده بودند، از نزدیک مشاهده کرده و با ایشان آشنا شدم و همچنین، متوجه شدم که این مرد بزرگوار تا چه میزان متخلق به اخلاق قرآنی و اهل بیت(ع) است.
captcha