نجات بشریت درگرو بازگشت به سیره نبوی است
کد خبر: 3664328
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

نجات بشریت درگرو بازگشت به سیره نبوی است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند بازگشت جامعه اسلامی به سیره رفتاری و اخلاقی پیامبر گرامی اسلام هستیم، گفت: متأسفانه امروز آن طور که شایسته است مسلمانان آن سیره ارزشمند را در زندگی فردی و اجتماعی خود مورد توجه قرار نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز 26 آبان ماه در همایش لبیک یا رسول الله(ص) در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) میاندرود برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، از پیامبر گرامی اسلام به عنوان اسوه مهرورزی و اخلاق در جهان یاد کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره آن حضرت است.

وی همچنین با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی ابلاغ کننده پیام الهی به امت بود، افزود: نبی مکرم اسلام در شرایطی پیام وحی را به ملت ابلاغ کردند که مردم آن دوران در جهالت کامل به سر می بردند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که پیامبر گرامی اسلام اسوه ای حسنه بودند، خاطرنشان کرد: اخلاق دینی و همه حسنات و خوبی ها در پیامبر گرامی اسلام متجلی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) با آوردن دین اسلام به عنوان کامل ترین دین بشریت را از جهل و نادانی نجات دادند، افزود: امروز هر چه داريم از شجره طيبه نبوت است و اگر پيامبر نبود سراسر دنياي بشريت به بربريت به تمام معنا گرفتار مي‌شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از پيامبرگرامی اسلام به عنوان هديه ای الهي براي مسلمانان یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام در شرایطی به دنيا آمده بودند که مکه پر از عرب جاهل بود و ایشان با بزرگترين معجزه الهي يعني قرآن کريم توانست اين جاهليت را از اعراب مکه دورکند.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امروز توجه به سيره اخلاقي پيامبر گرامي اسلام و الگو قراردادن آن حضرت در زندگي براي هر فرد مسلمان ضروري است، تصریح کرد: جامعه اسلامی برای رسیدن به رستگاری باید سیره نبی مکرم اسلام را الگوی خود قرار دهد.

وی از پیامبر گرامی اسلام به عنوان احیاگر دین، معنویت و اخلاق در جامعه بشری یاد کرد و با بیان این که نبی مکرم اسلام با آوردن معجزه بزرگ الهی یک تحول عظیمی در جهان بشریت ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: پيامبر اسلام با اتكا به قدرت الهي و تلاش خود توانستند جامعه عرب آن زمان را در مسیر صحیح هدایت کنند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که پیامبر گرامی اسلام برای رسیدن به اهداف الهی با همه توان خود تلاش کردند تا دین خدا را به مردم ابلاغ کنند، گفت: هدف نهایی آن حضرت خداوند متعال بود و در آن همان مسیر مقدس خود از همه ظرفیت ها بهره گرفتند و در نهایت نیز موفق شدند.

وی با تأکید براین که امروز نیازمند بازگشت جامعه اسلامی به سیره رفتاری و اخلاقی پیامبر گرامی اسلام هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که شایسته است امروز مسلمانان آن سیره ارزشمند را در زندگی فردی و اجتماعی خود مورد توجه قرار نمی دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران همواره ادامه دهنده مسیر نبی مکرم اسلام بوده است، گفت: محبت داشتن نسبت به پيامبر اکرم(ص) سرمايه انقلاب اسلامي است که از سوی این ملت همواره مورد توجه بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با بيان اين که حقيقت عالم هستي بر محوريت نبی مکرم اسلام مي چرخد، گفت: امروز سعادت و تعالی بشریت در گرو بهره گیری از سیره نبوی است.

وی با اشاره به این که شخصیت پیامبر گرامی اسلام جلوه ای از یک انسان کامل بود، خاطرنشان کرد: نورانیت وجود آن حضرت جلوه گر همه کائنات هستی بوده است. حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امروز انتظار از جوامع اسلامی بسیار بیشتر از گذشته است، تصریح کرد: عمل به روش و سيره پيامبر گرامی اسلامی مايه نجات امّت اسلام است و باید از حاشیه پردازی ها به شدت پرهیز کنند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از سیره نبوی به عنوان الگویی برای وحدت امت اسلامی یاد کرد و با بیان این که امروز جامعه اسلامی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان نیازمند تقویت وحدت و همبستگی هستند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید برای جلوگیری از تحقق توطئه  دشمنان در منطقه وحدت را در میان خود تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که لبیک یا رسول الله یعنی لبیک گفتن به فرامین الهی در قرآن کریم و پیروی از فرمایشات الهی است، تصریح کرد: امروز امت اسلامی باید با لبیک گفتن به آن پیامبر گرامی اسلامی از شر دخالت های مزدوران خارجی در ممالک اسلامی خلاص شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که همه ما باید در عمل مسلمان بودن خود را به اثبات برسانیم، تصریح کرد: دروغ گفتن، تهمت زدن، ریا کاری و لقمه حرام در اسلام جایی ندارد که مسلمانان باید از آن دوری کنند.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های گسترده کشورهای در عرصه های مختلف اشاره کرد و آن را نتیجه پیروی ملت ایران از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه مهم ترین عامل عزت و اقتدار ایران اسلامی در چهار دهه اخیر بوده است.

وی با بیان این که هدایت های عالمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیاری از توطئه ها را از کشورمان دور کرده است، تصریح کرد: در جبهه نبرد نیز فرزندان انقلاب اسلامی با حضور در جبهه های حق علیه باطل تروریست های تکفیری را از کشورهای اسلامی بیرون راندند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این‌که همایش لبیک یا رسول الله در 400 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران برگزار می‌شود، افزود: همه این برنامه‌ها با مشارکت اوقاف و مردم در جوار بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اجرای 167 پروژه عمرانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در استان گفت: 12 ضریح امامزاده همزمان با دهه وقف در استان رونمایی می‌شود.
captcha