هدف نهایی عربستان در لبنان ایجاد جنگ داخلی است
کد خبر: 3664383
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
رضایی:

هدف نهایی عربستان در لبنان ایجاد جنگ داخلی است

گروه سیاسی: عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اعلام استعفای حریری، پیام می‌دهند که لبنان باید دچار بحران شود فکر می‌کنند با راه انداختن جنگ داخلی می‌توانند بخشی از فشارها را از رژیم صهیونیستی کاهش دهند و مزیتی برای این رژیم و منافع خود در منطقه فراهم آورند.

محمد ابراهیم رضایی، نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به استعفای سعد حریری گفت: مباحث اخیری که در مورد آقای سعد حریری اتفاق افتاد نشان دهنده طراحی توطئه جدید در منطقه است.
وی ادامه داد: اگر راهبردهای آمریکا و متحدانش همچون عربستان و رژیم صهیونیستی را بررسی کنیم درخواهیم یافت طی چند سال گذشته تمام این راهبردها در منطقه با شکست مواجه شده و به دنبال ایجاد جریانات جدید در منطقه هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ قوه عاقله‌ای پشت این تصمیمات نیست به نحوی که آقای سعد حریری نخست وزیر کشوری که دارای هویت بوده و در مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است را به کشور دیگری دعوت می‌کنند و به اجبار از او می‌خواهند استعفا دهد.
وی ادامه دهد: جالب اینجاست حتی متنی که سعید حریری خواند از طرف آمریکا و متحدانش دیکته شده بود و جالب‌تر اینکه بعد از اعلام استعفا، پیام می‌دهند که لبنان باید دچار بحران شود. بحرانی که فکر می‌کنند با راه انداختن جنگ داخلی و... می‌توانند بخشی از فشارها را از رژیم صهیونیستی کاهش دهند و مزیتی برای این رژیم و منافع خود در منطقه فراهم آورند.
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف اصلی وقایع اخیر، ایجاد یک چالش برای محور مقاومت است که خوشبختانه تاکنون این اقدامات غیرقانونی و غیرحقوقی، در منطقه با شکست مواجه شده است به دلیل اینکه مردم لبنان و حاکمیت آن، بینش بالایی دارند ضمن اینکه بر اتحاد و انسجام داخلی توجه دارند این پیام خوبی است که از لبنان شنیده می‌شود.
رضایی در پایان بیان کرد: ما باید مردم لبنان را دعوت به اتحاد و انسجام کنیم و نسبت به هر عامل تفرقه انگیز در لبنان هوشیار باشیم. سرنوشت هر کشوری را مردم آن کشور رقم می‌زنند و واکنش ایران صرفاً جنبه توصیه و هدایت دارد و هیچ گونه دخالتی در تعیین سرنوشت لبنان نمی‌کند.
captcha