زیارت امام رضا(ع) پاداش بی‌نظیری دارد
کد خبر: 3664445
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

زیارت امام رضا(ع) پاداش بی‌نظیری دارد

گروه معارف: مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، اظهار کرد: زیارت امام رضا(ع) پاداش بی‌نظیری دارد و زمانی انسان به همه این پاداش‌ها دست می‌یابد و زیارت او مقبول خواهد بود که آگاهانه و از سر معرفت به زیارت امام خود بشتابد.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: زیارت امام رضا(ع) پاداش بی نظیری دارد و زمانی انسان به همه این پاداش‌ها دست می‌یابد و زیارت او مقبول خواهد بود که آگاهانه و از سر معرفت به زیارت امام خود بشتابد.
وی افزود: در سیره هشتمین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت انس با قرآن به وضوح دیده می‌شود. آن بزرگوار هر سه روز یک بار تمام قرآن را تلاوت و در آیات آن تدبّر می‌کرد.
وی از آراسته بودن فضایل اخلاقی امام رضا(ع) گفت و بیان کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم(ع) به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بود و در این راه گفتار و رفتارش الگو سرمشق دیگران بود.
حجت‌الاسلام احمدی، مناصب اجتماعی را در منظر امام رضا(ع) بی ارزش دانست و ادامه داد: پیشوای هشتم(ع) در زهد و پارسايی و پرستش پروردگار، يگانه عصر خود بود و زر و سيم دنيا و مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبوديت و پارسايی او  هیچگونه ارزشی نداشت.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، با اشاره به مقام والای امام رضا(ع) یادآور شد: امام رضا(ع)، چونان نياكان وارسته‏‌اش از مقام علمى والايى برخوردار بود، تا آن جا كه وی را عالم آل محمد(ص) لقب داده ‏اند.  
وی افزود: از منظر حضرت رضا(ع) هیچ عملی برتر و با ارزش تر از نماز نیست و آن را در اول وقت اقامه می کرد.
حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: امام رضا(ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده خدا بود، در عين حال نه تنها برای خود هيچ گونه حريمی قائل نبود، بلکه در زندگی خويش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زيردستان بانهايت صميميت و فروتنی رفتار می کرد.

captcha