55 برنامه محوری به‌مناسبت هفته بسیج در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3664574
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی:

55 برنامه محوری به‌مناسبت هفته بسیج در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی از برگزاری 55 برنامه متنوع به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 27 آبان سرهنگ جلیل وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج  که صبح امروز در سالن جلسات فرماندهی سپاه شهدا آذربایجان غربی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: 55 برنامه متنوع و از میان این تعداد 38 برنامه محوری به عنوان روز شمار هفته بسیج در سراسر استان و 10 برنامه در شهرستان ارومیه  به مناسبت هفته بسیج  با شعار با شعار بسیج مظهر مردم سالاری دینی از 29 آبان ماه لغایت 5 آذر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج به عنوان الگوی بی بدیل در جهان اسلام معرفی شده است افزود: امروزه نفش بسیج به عنوان تامین گر امنیت در کشور، حرکت های جهادی و تفکر جهادی، الگو سازی در خاورمیانه بر هیچکس پوشیده نیست.

سرهنگ وحیدی هدف از برگزاری برنامه های هفته بسیج را تبیین نقش بسیج و جایگاه آن در دفاع همه جانبه دانسته و گفت: امسال براساس سیاست های تدوین شده در هفته بسیج رویکرد هایی از جمله  مسجد محوری،خدمات رسانی اساس برنامه های اجرایی در طول این هفته قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 29 آبان باشعار بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی ،30 آبان با عنوان بسیج، محرومیت زدایی و خدمات رسانی، یکم آذر بسیج اعتلای فرهنگی و اجتماعی، 2 آذر با شعار بسیج اندیشه وتولید علمی ، 3آذر با عنوان بسیج مسجد محور و ولایت مداری، 4آذر بسیج مقاومت واستکبار ستیزی و5 آذر ماه با شعار بسیج جهاد اکبر و عمل انقلابی  به عنوان روز شمار هفته بسیج  به مدت 7 روز نام گذاری شده است.

وحیدی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه با عنوان  اقتصاد مقاومتی در سراسرشهرستان های آذربایجان غربی، همایش شکوه وهجرت به منظور تجلیل از جهادگران وفعالیت اقتصاد مقاومتی، ویزیت رایگان در مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدای دانشجو در سراسر استان، همایش تجلیل از مبتکرین علمی دانشگاه ارومیه، تجدید دیدار با شهدا و خانواده های آنها، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی بخشی از برنامه های اجرایی مهم در طول هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس مقارن با برگزاری اجلاسیه های کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی است یاد آور شد: در راستای برنامه های کنگره ، برگزاری اجلاس شهدای روحانیت در 7 آذر اجلاس فرهنگ و آموزش در 4 آذر، اجلاس بانوان در 5 آذر، اجلاس ایثارگران در 9 آذر و اختتامیه کنگره 12 هزار شهید استان با حضور بیش از 5 هزار نفر از مسئولان ارشد استانی ، کشوری و همچنین قشر عظیم مردم در 12 آذر ماه برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی در ادامه از افتتاح 31 پروژه استانی مختلف در 7 شهرستان آذربایجان غربی  در طول هفته بسیج خبر داد و  تصریح کرد: رونمایی از 6 المان کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی، بهره برداری از 2 منزل عالم، احداث و ترمیم 15 باب مسجد در روستا های محروم سراسراستان، افتتاح 2 غسالخانه ، بهره برداری از 6 پروژه ابرسانی با اعتباری بالغ بر شش میلیاردو 450میلیون ریال بخشی از پروژه های مهم است که در طول هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید.
captcha