نقش مشاوره‌های کاربردی جهاد دانشگاهی برای قبولی در دکتری علوم قرآن و حدیث
کد خبر: 3664579
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
رتبه 16 کنکور دکتری 96 مطرح کرد:

نقش مشاوره‌های کاربردی جهاد دانشگاهی برای قبولی در دکتری علوم قرآن و حدیث

گروه دانشگاه: فاطمه فتاحی، رتبه 16 آزمون دکتری رشته علوم قرآن و حدیث سال 96 با اشاره به مشاوره‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: توصیه‌های در گروه تلگرامی خیلی کاربردی بود، منابعی که معرفی می‌کردند، منابع اصلی آزمون دکتری بود، برای انتخاب رشته و مسائل دیگر درسی مشاوره‌های خوبی به اعضا می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، فاطمه فتاحی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه اصفهان است و توانسته رتبه 16 آزمون دکتری این رشته در سال 96 را کسب نماید و اکنون دانشجوی این رشته در دانشگاه اصفهان است. فتاحی مقطع کارشناسی خود را نیز در رشته علوم قرآنی؛ تفسیر قرآن مجید در دانشگاه میبد به اتمام رسانده، با وی گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد؛

فتاحی در خصوص ادامه تحصیل خود و چرایی انتخاب رشته علوم قرآن و حدیث اظهار کرد: قطعا به دلیل علاقه بوده و اینکه از زمان دبیرستان و دوره دیپلم، در این حوزه، تفاسیر و به خصوص تفاسیر آقای معارف را گوش می‌دادم، حال آنکه در رشته تحصیلی ریاضی درس می‌خواندم، با گوش دادن به این فایل‌های صوتی، علاقه‌مند شدم در این رشته ادامه تحصیل دهم. باید حتما آن اشتیاق وجود داشته باشد تا فرد گام در راه تحصیل در رشته‌ای دیگر بگذارد.

این دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع دکتری با اشاره به منابعی که در آزمون دکتری استفاده کرده است، گفت: از منابع اصلی که بیشتر کتاب البیان آقای خویی، علوم قرآنی محمدهادی معرفت بود و نیز عربی، صرف و نحو، کتاب‌های حدیثی و تفسیر سوره آل‌عمران را استفاده کردم. یکی از اساتید به من توصیه کردند که سوالات آزمون سال‌های قبل را ببینم و با سوالات آشنا باشم و اینکه توصیه کردند عربی را روزانه بخوانم، و این گونه نباشد که کتابی را بخوانم و بروم سراغ کتاب دیگر، سعی کنم برنامه‌ریزی کنم و یک مطالعه مستمر داشته باشم و من نیز همین رویه را پیش گرفتم.

وی با اشاره به گروه تلگرامی داوطلبان ارشد و دکتری علوم قرآن و حدیث و تاثیر این گروه گفت: توصیه‌های آقای اسماعیلی در این گروه خیلی کاربردی بود، منابعی که معرفی می‌کردند، منابع اصلی آزمون دکتری بود، هر برنامه‌ای که اطلاع‌رسانی می‌شد، ابتدا از طریق گروه تلگرامی در جریان قرار می‌گرفتیم، برای انتخاب رشته و مسائل دیگر درسی مشاوره‌های خوبی به اعضا می‌دادند.

فتاحی افزود: همفکری اعضاء در گروه و تبادل اطلاعات آنها خیلی خوب است، آن هم به این دلیل است که همه اعضای دغدغه یکسانی دارند و این کمک می‌کرد به همفکری و همدلی بیشتر و تجربه خوبی بود. همچنین پاسخگویی به سوالات اعضاء، یکی از مزایای این گروه است.

captcha